Show simple item record

dc.contributor.authorÇetiner, Emine Müge
dc.contributor.authorGüneş, Mustafa Fatih
dc.contributor.authorPeker, Ahmet Erdal
dc.date.accessioned2019-12-06T08:47:29Z
dc.date.available2019-12-06T08:47:29Z
dc.date.issued2019-04
dc.identifier1tr_TR
dc.identifier.issn2667-503X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/5744
dc.description.abstractKüresel ve bölgesel politik/siyasi/ekonomik krizlere yüksek seviyede duyarlı yapıya sahip olan ticari havayolu taşımacılığı sektörü; özellikle düşük kar marjları, değişken operasyonel maliyetler sebebiyle sektör içindeki firmaları çetin rekabet koşulları içinde faaliyet göstermeye zorlamaktadır. Zorlaşan rekabet koşulları içerisinde havayolları yeni gelir kalemleri arayışına girmişlerdir ve çözümü yan gelir kalemlerinin üretilmesinde bulmuşlardır. Çalışmada, farklı türdeki havayolu iş modellerinde, yan gelirlerin araştırılması, yönetici ve yolcuların tercihlerinin karşılaştırılması hedeflenmiştir. 17 farklı uluslararası havayolundan, 160 havayolu yöneticisi ve 24 farklı ülkeden 188 havayolu yolcusu ile yapılan anket çalışmasında; havayolu yöneticilerinin ve yolcuların farklı havayolu iş modellerinde farklı yan gelir üretim yöntemlerini tercih ettikleri görülmüştür.
dc.description.abstractBeing highly sensitive to the global and regional political and economic crises, Commerical Air Transportation Industry companies are forced to operate under severe competition conditions. Under those challenging competition conditions, airlines have been searching for new revenue streams in and found the solutions within ancillary revenue options.Purpose of this study was to research ancillary revenues of airlines and compare the ancillary revenue preferences of airline managers and passengers for different types of airline business models. A survey research was conducted for comparing the preferences of these two groups by participation of 160 airline managers from 17 international airlines and 188 airline passengers from 24 countries. Results of the survey showed that airline managers' and passengers’ ancillary revenue production method preferences diverges from each other depending on airline business models.
dc.language.isotrtr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectHavayolu İş Modelleri
dc.subjectYan Gelir
dc.subjectEk Hizmetler
dc.subjectAirline Business Models
dc.subjectAncillary Revenues
dc.subjectAncillary Services
dc.titleHavayolu şirketlerinde yan gelir: Havayolu yöneticilerinin ve yolcu tercihlerinin karşılaştırılması
dc.typeArticletr_TR
dc.contributor.authorID2855tr_TR
dc.relation.journalEkonomi İşletme ve Maliye Araştırmaları Dergisitr_TR
local.journal.issue2tr_TR
local.journal.startpage135tr_TR
local.journal.endpage155tr_TR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States