Now showing items 1-4 of 4

    • Ideologies, Attitudes, and Curriculum Change: Teachers’ Perception 

      Yıldırım Yanılmaz, Tuba Nur; Kiraz, Ercan (İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2015-12-01)
      This study investigates the effects of educational ideologies on teachers’ perceptions and their attitudes towards curriculum reform. For this purpose, in order to explore teachers’ beliefsrelated with the recent curriculum ...
    • Job Satisfaction and Burnout Risk Among American and Turkish Counselor Educators 

      W. Owen, Dean; Demir, Ayhan (İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2015-12-01)
      The roles required of university teaching faculty have evolved quite dramatically over the past half century. With this evolution in role and function has come increasing demands for productivity, efficiency, ...
    • Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yönetim ile Yaşadığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri 

      Uçar Kaplan, Emine (İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2015-12-01)
      Araştırmanın amacı “Okul öncesi öğretmenleri ile okul yöneticileri arasında yaşanan problemler hakkında okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri alınarak problemin saptanması ve probleme yönelik çözüm önerileri geliştirilmesidir.” ...
    • Okul Psikolojik Danışmanları İçin Bir Araç: Kariyer Yelkenlisi Modeli 

      Owen, Fidan Korkut (İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2015-12-01)
      Bu makalenin amacı, Kariyer Yelkenlisi Modelinin (KYM) tanıtılması ve bu model hakkında bir odak grup aracılığı ile elde edilen bulguların paylaşılmasıdır. KYM, kariyer gelişimi ve seçimi etkileyen etmenleri, bireysel, ...