Show simple item record

dc.contributor.authorMetin Peten, Duygu
dc.contributor.editorToran,Mehmet
dc.contributor.editorYıldız, Rauf
dc.contributor.editorKulaksız, Taibe
dc.date.accessioned2019-10-21T11:44:04Z
dc.date.available2019-10-21T11:44:04Z
dc.date.issued2019-09
dc.identifier33tr_TR
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/5431
dc.description.abstractBu araştırmada, Argüman Temelli Sorgulayıcı Araştırma (ATSA) yönteminin değerlendirme basamağında akran veya öğretim üyesi değerlendirmelerinden hangisinin öğretmen adaylarının yazılı argümanlarının gelişimine daha çok katkı sağlayacağı araştırılmıştır. Araştırmaya, bir grupta 20, diğer grupta 16 öğretmen adayı olmak üzere toplam 36 fen bilgisi öğretmenliği 3. sınıf öğrencisi katılmıştır. Karşılaştırma gruplarından birinde bir dönem boyunca ATSA orijinal haliyle (akran değerlendirmesi) kullanılırken, diğer grupta ise ATSA yönteminin akran değerlendirme basamağı öğretim üyesi değerlendirmesi olarak değiştirilmiştir. İki grupta da bir dönem boyunca “Basit Sarkacın Salınımı”, “Yüzey Gerilimini Etkileyen Faktörler”, “Görünüşü Aynı Olan Küplerin Belirlenmesi” ve “Uçan Cisme Etki Eden Faktörler” gibi dört argüman temelli sorgulayıcı araştırma yapılmıştır. Öğretmen adaylarından dönem başında ve sonunda derste araştırdıklarından farklı üç içerikte argüman yazmaları istenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre her iki grupta, her içerikte oluşturulan argümanların kalitesinin dönem başından sonuna doğru arttığı, fakat öğretim üyesi tarafından değerlendirilen öğretmen adaylarının kanıt ve gerekçe yazma becerilerinin daha iyi geliştiği söylenebilir.
dc.description.abstractIn this study, it was researched which one of the effect of peer or teacher assessment would contribute more to the development of written arguments of preservice teachers in the review stage of Argument-Driven Inquiry (ADI) model. Thirty-sixpreservice science teachers (PSTs)participated in this study. In one of the comparison groups(n=20), ADI was used in its original form (peer assessment); while in the other group peer assessment was changed as lecturer assessment(n=16). In both groups, four ADI activities were conducted for a period such as the Oscillation of Simple Pendulum, Factors Affecting the Surface Tension, Determining the Cubes with Same Appearance and Twirly. The PSTs were asked to write three different arguments apart from they studied in the class at the beginning and end of the semester. According to results, the quality of the arguments created in each form increased from the beginning to the end of the semester, but in terms of evidence and justification, argument-writing skills of PSTsreviewed by the lecturer improved better.
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesitr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectArgüman Temelli Sorgulayıcı Araştırma
dc.subjectAkran Değerlendirmesi
dc.subjectÖğretmen Değerlendirmesi
dc.subjectArgument-Driven Inquiry
dc.subjectPeer Assessment
dc.subjectTeacher Assessment
dc.titleÖğretmen Adaylarının Yazılı Argümanlarının Gelişiminde Akran ve Öğretmen Değerlendirmesinin Etkisinin Karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of the Effect of Peer and Teacher Assessment in the Development of Written Arguments of Preservice Teachers
dc.typeArticletr_TR
dc.relation.journalYED.JEL Yaşadıkça Eğitim Dergisi / Journal of Education For Lifetr_TR
local.journal.issue2tr_TR
local.journal.startpage121tr_TR
local.journal.endpage139tr_TR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States