Show simple item record

dc.contributor.authorÇeliköz, Selen
dc.date.accessioned2019-08-06T08:15:28Z
dc.date.available2019-08-06T08:15:28Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/5039
dc.description.abstractKadın Girişimciliği; kadınların sosyo-ekonomik anlamda güçlenmesi, girişimcilik rolü üstlenebileceğiyle ilgili görüşü kapsayan girişimcilik çeşididir. Türkiye'de kadınları girişimciliğe yönlendiren nedenlerin başında ülkenin makroekonomik koşullarının hane halkı geliri üzerinde yarattığı olumsuz etkileri azaltmanın çabası gösterilebilir.Kadınların küçük işyeri kurma eğilimi çeşitli nedenlere dayanmaktadır. Birincisi, kadınların haneye ek gelir sağlamak amacıyla kendi niteliklerini kullanarak küçük iş yerleri kurmaları, İkincisi, hane gelirindeki azalmaya paralel olarak kadınların herhangi bir ücretli işte çalışma isteklerinin artışıdır. Ancak başvurulan işlere uygun eğitim ve becerisi olmayan kadınların iş bulamamaları kendi hesabına çalışma seçeneğini doğurmaktadır.Kadınları girişimciliğe yönlendiren faktörleri hem pozitif hem de negatif, kişisel ve dış koşulların etkili olduğu "iten ve çeken faktörler" olarak ayırıma tabi tutabiliriz. Negatif faktörler kadınları girişimciliğe iterken, pozitif faktörler kadınları girişimciliğe çekmektedir. Günümüzde, "mikro finansman sistemi" özellikle kırsal alanda geliri arttırmak ve istihdamı desteklemek üzere tasarlanmış birçok müdahale stratejilerinden biri olarak görülmektedir. Böylece zamanla özellikle kadınların kendi işine başlaması mikro finansman bir seçenek olarak da değerlendirilmektedir. Kadın girişimcilerin karşılaştıkları engel ve zorluklar erkek girişimcilere oranla oldukça yüksektir. Bunlar arasında"eğitim, kadınların toplumsal rolünün algılanışı, iş bağlantıları, aile tepkileri, iş yükü, aile içindeki güç ilişkileri" temel başlıklar olarak sıralanabilir.Kadın girişimciliğinin geliştirilmesine yönelik yapılan çalışmalar içerisinde kadın girişimcilere son dönemde sağlanan teşvikler, destekler, kadın girişimciliğinin gelişmesini sağlamaktadır.Bir vakıf üniversitesinde "Uygulamalı Girişimcilik Eğitimlerine" katılan kadın girişimci adaylar üzerine yapılan analiz çalışması ile 1980'li yıllardan itibaren Türkiye'de girişimcilik kültürünün gelişmesi ve önem kazanması sürecinde kadın girişimcilerin sayısının da hızla arttığı tespit edilerek profil çıkarımı yapılmıştırtr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectGirişimciliktr_TR
dc.subjectKadın Girişimciliğitr_TR
dc.subjectCinsiyettr_TR
dc.subjectGirişimci Desteğitr_TR
dc.subjectFinanstr_TR
dc.subjectSosyal ve Ekonomik Faktörlertr_TR
dc.subjectEntrepreneurshiptr_TR
dc.subjectWoman Entrepreneurshiptr_TR
dc.subjectSextr_TR
dc.subjectEntrepreneur Supporttr_TR
dc.subjectFinancetr_TR
dc.subjectSocial and Economic Factorstr_TR
dc.titleTürkiye’de Kadın Girişimciliği, Kadınları Girişimciliğe Yönelten Sebepler ve Sosyo-Ekonomik Yapılanmada Mevcut durum Analizi ile Kadın Girişimcilere Sağlanan Ulusal ve Uluslararası Desteklertr_TR
dc.typeconferenceObjecttr_TR
dc.contributor.authorID141171tr_TR
dc.relation.journal3. Uluslararası EMI Girişimcilik ve Sosyal Bilimler Kongresitr_TR


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States