Öğretmenlerin Yönetime Katılım Algıları ile Örgütsel Güven Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (İstanbul İli Fatih İlçesi Örneği)
A Research on Relationship Between Teachers' Organizational Trust Levels and Attitudes Towards Participation in School Management (İstanbul Province, Fatih District Example)
Abstract
İstanbul ili Fatih ilçesindeki ortaokullarda çalışan öğretmenlerin yönetime katılım algıları ile örgütsel güven düzeylerinin cinsiyete, yaşa, meslekteki hizmet yılına, branş türüne göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir farklılık gösterip göstermediği; ortaokullarda çalışan öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri ile yönetime katılım algıları arasında anlamlı bir ilişki bulunup bulunmadığı incelenmektedir. Öğretmenlerin örgütsel güven ve yönetime katılım düzeylerine etki eden olumlu ve olumsuz faktörlerin tespiti eğitim süreçlerinin niteliğinin arttırılmasına katkı sağlayabilir. This study aimes at contributing the education process by determining the relationship between organizational trust and teacher expectations in school management.
Subject
Eğitim ve Öğretim
Education and Training
Branş öğretmenleri
Branch teachers
Eğitim yönetimi
Educational administration
Eğitim örgütleri
Education organizations
Ortaokul öğretmenleri
Secondary school teachers
Yönetime katılma
Participation management
Örgütsel bağlılık
Organizational commitment
Örgütsel güven
Öğretmenler
Teachers
İstanbul-Fatih
Education and Training
Branş öğretmenleri
Branch teachers
Eğitim yönetimi
Educational administration
Eğitim örgütleri
Education organizations
Ortaokul öğretmenleri
Secondary school teachers
Yönetime katılma
Participation management
Örgütsel bağlılık
Organizational commitment
Örgütsel güven
Öğretmenler
Teachers
İstanbul-Fatih