• Home
  • About
  • Policies
  • Contact
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Advanced Search
View Item 
  •   Home
  • İKÜ Tezler / IKU Theses
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri / Master's Theses
  • Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Programı / Educational Sciences Master's Degree Program
  • View Item
  •   Home
  • İKÜ Tezler / IKU Theses
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri / Master's Theses
  • Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Programı / Educational Sciences Master's Degree Program
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlkokullarda mğretmen-yönetici çatışmaları ve çözüm yöntemleri

Thumbnail
View/Open
Derya Bilgir.pdf (1.029Mb)
Author
Bilgir, Derya
Type
Thesis
Date
2018
Language
tr
Metadata
Show full item record
Abstract
Öğretmen ve yöneticiler arasında yaşanan çatışmalar hem öğretmenlerin hem de yöneticilerin performanslarını olumsuz yönde etkileyecektir. Okul içinde yaşanan çatışmalar, öğrenme ortamını olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Bu durum öğrencilerin okula karşı olan tutumlarını olumsuz yönde etkileyebilir ve ders başarılarını düşürebilir. Öğrencilerin başarılı olabilmelerinde okul içinde etkili iletişimin olması ve çatışmasız bir ortamın yaratılması gerekmektedir. Bunun sağlanabilmesi için öncelikle okullarda yaşanan çatışma nedenlerinin tespit edilmesi gerekmektedir. Bu araştırma İlkokullarda öğretmen-yönetici arasında yaşanan çatışma türlerini, çatışmaların temel nedenlerini ortaya koymak ve çatışma çözümünde izlenen çözüm yöntemlerini belirlemek amacıyla kurgulanmış bir durum çalışmasıdır. Araştırma öğretmen görüşlerine dayalı olarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen ve yönetici arasında özellikle veliden kaynaklı çatışmalar yaşandığı bununla beraber iletişimin en önemli çözüm kaynağı olduğu tespit edilmiştir.
 
Conflicts between teachers and administration will negatively affect the performance of both teachers and managers. Conflicts in the school can adversely affect the learning environment. This can negatively affect students ' attitudes towards school and can reduce course success. In order to be successful, students must have effective communication within the school and create a non-conflict environment. In order to achieve this, the reasons for conflict in schools must be determined first. This research is a case study designed to determine the types of conflict between teachers and managers in primary schools, the main causes of conflict and the solution methods followed in conflict resolution. The research was conducted based on teacher opinions. As a result of the research, it was determined that there were conflicts between teachers and managers, especially from parents, but communication was the most important source of solution.
 
Subject
Eğitim ve Öğretim
Education and Training
Okul Yöneticileri
School Administrators
Çatışma
Conflict
Çatışma Çözme
Conflict Resolution
Öğretmenler
Teachers
İlkokul Öğretmenleri
Primary School Teachers
İlkokullar
Primary Schools
URI
https://hdl.handle.net/11413/4559
Collections
  • Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Programı / Educational Sciences Master's Degree Program [26]

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS

İKU Kütüphane


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoSThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoS

My Account

Login

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS