• Home
  • About
  • Policies
  • Contact
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Advanced Search
View Item 
  •   Home
  • İKÜ Dergiler / IKU Journals
  • İKÜ Güncesi Sosyal Bilimler ve Sanat / Journal of İstanbul Kültür University Arts and Social Sciences
  • Cilt 5, Sayı 3, Haziran 2007
  • View Item
  •   Home
  • İKÜ Dergiler / IKU Journals
  • İKÜ Güncesi Sosyal Bilimler ve Sanat / Journal of İstanbul Kültür University Arts and Social Sciences
  • Cilt 5, Sayı 3, Haziran 2007
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İstanbul'da Konutlar ve Konut Reklamları: "Tarabya Evleri" Ya Da "Butik Site", "Sample City", " Trend Plus"

Thumbnail
View/Open
İstanbul'da Konutlar ve Konut Reklamları Tarabya Evleri Ya Da Butik Site , Sample City , Trend Plus .pdf (9.199Mb)
Author
Küçükerdoğan, Rengin
Type
Article
Date
2007-06
Language
tr
Metadata
Show full item record
Abstract
Reklam metinlerinin üretilmesi ve tüketilmesi aşamalarında göz ardı edilmemesi gereken ayırıcı özellikler, bu türden metinlerin görsel/sözel sanat metinlerinden çok ayrı düşünülmemeleri gerektiği düşüncesinde aranmalıdır. Ayrıca aynı alanı ilgilendiren reklam metinlerini birbirine karşıt kılan ve/ya da bunları neredeyse özdeş kılanın ne olduğuyla ilgili soruyu yanıtlayabilmek için göstergebilimsel bir yaklaşımla genel/özel gerçeklik ve olasılık kavramları sorgulamak gerekmektedir. C.S. Pierce’e göre, reklam göstergesini, A.J. Greimas’a göre ise, göstergeler bütününü mercek altına alıp iki göstergebilimsel kuramdan yararlanılarak seçmeci bir yöntemle bir yandan Peirce’in üçlemesi (ilkillik/ikincilik/üçüncülük), öte yandan Greimas’ın ikilemesi olarak adlandırılabilecek karşıtsallık çerçevesinde konut reklamında metin betileri irdelenmiştir..
 
The distinctive characterisctic not to be disregarded on the stages of creating copy and consuming advertisement lies behind the idea of not considering these king of text very distinct from visual/verbal arty text. Furthermore, to answer the question about the reason of opposition in copies or/and what makes them practically identical we should emphasize genaral/specific reality and probability with semiological methot. We should also question the concept of value to come to a conslusion about the concept of confidentiality in advertising (copy). Texs (copy) descriptions in advertising residences is considered by using both semiolotical theories; (C.S.Peirce; advertising sing and A.J. Greimas; observing whole sings) in eclectic method. It’s considered as in Peirce’s triplicate (primary/secondary/tertiary) on the hand and within the fremework of opposition that can be called Greimas semiotical method on the other hand.
 
Subject
Anlatı İzlencesi
İlkillik
İkincillik
Üçüncüllük
Göstergebilim
Göstergesel İşlev
Olasılık
Gerçeklik
Değer
Narrative Programme
Primary
Secondary
Tertiary
Semiotics
Semiosis
Propability
Reality
Value
URI
http://hdl.handle.net/11413/450
Collections
  • Cilt 5, Sayı 3, Haziran 2007 [12]

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS

İKU Kütüphane


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoSThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoS

My Account

Login

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS