Browsing Cilt 5, Sayı 3, Haziran 2007 by Issue Date
Now showing items 1-12 of 12
-
Avrupa Birliği'nde, Amerika'da ve Türkiye'de Çocukların Zararlı Yayınlardan Korunması İçin Alınan Önlemler Ve Medya Okur Yazarlığı
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-05)Televizyon bizi eğlendirir, bilgilendirir, dünya ve çevremizle bağlantı halinde olmamıza yardımcı olur. Ancak, aşırı ticarileşme, şiddet ve seksin eğlence olarak paketlenmesi, haberlerdeki önyargılar, cinsiyet ayrımcılığı ... -
Işığın Retoriği; Metinde Kristal Kurgusu
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-06)Italo Calvino’nun anlatı evreni hassas ve tatmin edicidir. Calvino’nun ,’’Görünmez Kentler’’(1972) adlı eseri, entrikalı hillebaz bir epistemolojik yap-boz oyunudur. Eserde hayali bir Marka Polo, hayali bir Kubilay Han ... -
"Kar Tanesi", "Kırık Kılıç", "Gök", "Adsız Kahraman", "Kral" ve Anlatı ve Alt-Anlatılar "Hero" Adlı Filmde Doğru, Giz, Yalan, Yanlış
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-06)‘’Hero’’ adlı filmde, filmsel anlatı kurgusunun filmin içerdiği anlatı izlenceleriyle koşutluğunu sağlayan dokunun, özellikle, ses, renk, ışık etkilerinin gösterge bilimsel yöntemle saptanması ve sunumunu içermektedir bu ... -
Söylencelerde Ay Yıldız
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-06)Bu çalışma Ay-Yıldız örgesinin Türk söylencelerdeki kökenlerini araştırmaktadır. Tarih öncesi dönemlerden bu yana Türk dünyasında var olan tapınç merkezlerinin hemen hemen hepsinde ay ve güneşle ilgili söylencelerle ... -
İstanbul'da Konutlar ve Konut Reklamları: "Tarabya Evleri" Ya Da "Butik Site", "Sample City", " Trend Plus"
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-06)Reklam metinlerinin üretilmesi ve tüketilmesi aşamalarında göz ardı edilmemesi gereken ayırıcı özellikler, bu türden metinlerin görsel/sözel sanat metinlerinden çok ayrı düşünülmemeleri gerektiği düşüncesinde aranmalıdır. ... -
"Nar"ın Göstergesel İklimi: Bir Ön Çalışma
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-06)Bir bitkibirim olarak ‘’nar’’ ın göstergesel değerini betimlemek ve ‘nar’ göstergesini çeşitli kavramsal düzeylerde irdelemek bir başka deyişle ‘’nar’’ın izinde bitkilerin dili ve söylemini bulgulamak bu çalışmanın öncelikli ... -
Bir Yerdeşlik Çalışması Olarak Renk Bağlamında Yazgı: Kara Baht/Kara Yazı
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-06)Özet bir inanç dizgesi olarak kabul edilen kadercilik /yazgıcılık anlayışına göre her şeyin sonucu bellidir ve insan ne yaparsa yapsın yaşamın kaçınılmaz bir olgusudur. Tanrı ‘nın kulları için hazırladığı iyi ya da kötü ... -
Toplum Yaratısı Halk Oyunları ve Bir Uyum Etkinliği Dansın Toplumsal Yaşamdan Edindikleri ve Kattıkları
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-06)Sanat; inana insan olduğunu anımsatan, insana ilişkin değerleri koruyucu ve vurgulayıcı sorumluluğuyla toplumsal yaşamı iyileştirici bir etki yaratmaktadır. İnsanoğlunun fiziksel varlığı bedeni ve içsel yaşamıyla iletişimine ... -
Sinemada Bir Gösterge Olarak Renk ve Anlamlandırma Süreci: "Filler ve Çimen" Renk Çözümlemesi
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-06)Tüm yaşamımızı çevreleyen renk olgusu, hem fiziksel gerçeklik hem de toplumsal, ekinsel, bağlamsal bir öğe, bir iletişim dizgesi olarak nitelendirilebilmektedir. Bu yaklaşım, algılama sürecinde renge simgesel anlamlarda ... -
Görüntü Gösterge Renklerinin Uzam ve Zaman İçinde Okunması Çözümlemede Bir Dizi Örneği "Sıla"
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-06)Her ressamın kendine özgü kullandığı renkler vardır. Kullandıkları renklerle duygularını yansıtmaya çalışırlar ve duygularını renklerle ortaya koyma biçimleriyle ışığın yardımıyla ortaya çıkar. Renk skalasında, güneşin ... -
Moda Dergilerinden Moda Ansiklopedisine, Roland Barthes'in Yazılı Göstergelerinden Görüntü Göstergelere İşlevsel Bakış
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-06)Gerek görse,l gerek dilsel göstergelerin tek başına hiçbir anlam aktarmadıkları ancak kullanıldıkları zamana, bağlama, uzama ve kültürlere göre değişkenlik gösterdikleri ve belli bir dizge içerisinde anlam kazandıkları ... -
Kült Marka Leica Fotoğraf Makinesinin Marka Konumlandırması
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-06)Tüm dünyada ‘kült marka’ olarak bilinen Leica fotoğraf makinesinin marka konumlandırılmasındaki başarısının incelenmesi, amaçlanmıştır. Mitos (söylence) olma sürecinde markanın nasıl konumlandığı, bu konumlama alanının ...