Ara
Toplam kayıt 131, listelenen: 1-10
Kalite Fonksiyonu Göçerimi Yöntemiyle Müşterinin Marka Algısının Arttırılması : Taşınabilir Şarj Cihazları Üreten Bir Firmada Uygulama
(2018-06)
Marka algısı müşterinin markaya dair yargılarını kapsar ve üç alt faktör ile ölçülür. ‘İlişki değeri’ müşterinin markaya bağlanmasına neden olan ölçütleri belirler. ‘Marka değeri’ markanın bilinirliği ve kurumsal etik ile ...
Clustering Approach Using Artificial Bee Colony Algorithm for Healthcare Waste Disposal Facility Location Problem
(2019-01)
In this study, Artificial Bee Colony (ABC) based clustering algorithm is proposed for solving continuous multiple facility location problems. Unlike original version applied to multivariate data clustering, the ABC based ...
Ekonomi Dersinin Önemi
(NWSA - Social Sciences, 2012-01)
Günümüzde öğretim üyeleri, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesinde branş dersleri olmayan işletme Yönetimi, Ekonomi, Pazarlama Yönetimi ve Mühendislik Ekonomisi gibi derslerin öğrencilere faydası olup olmadığını tartışmaktadırlar. ...
Joint Decision Making for Production and Marketing
(1995)
The prosperity of a firm depends highly on the functional integration of its various departments, and in particular the cooperation between the production and the marketing departments appears to have a large impact on the ...
Prof. Dr. Oktay Sinanoğlu'nun anısına
(2015-04)
Aile İşletmeleri Nereye Koşmalı
(2017-03)
An Analytical Approach to Automotive IndustryOtomotiv Sanayisine Yönelik Analitik Bir Yaklaşım
(2015)
Inventory control helps to manage or locate materials and any information through the processes in the
company. The aim of the inventory management in the companies is to optimize inventory control. Especially,
for the ...
Capacity Driven Due Date Settings in Make-to-Order Production Systems
(1997-03-14)
Due date setting is a difficult task for make-to-order companies and requires efficient capacity and lead time management. In the job-shop literature, production planning for make-to-order companies is tackled by using ...