Browsing Cilt 5, Sayı 1, Mart 2007 by Issue Date
Now showing items 1-11 of 11
-
Savaş ve İletişim Gengüdümlerinde Biçimsel Bakışımlılık
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-03)Geçmişten günümüze doğanın gereği ve doğalarının gereği; hayvanların, insanların, ülkelerin, firmaların, yaşamlarını sürdürmek, giderek büyümek, sınırlarını genişleterek güçlerini artırmak amacıyla 'öteki' ya da 'ötekilerini' ... -
Rol-Model: "Deney" (Das Experiment) Film Örneği
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-03)Toplumsal yaşamda oynadığımız roller zamanda içselleşerek kişiliğimizin bir parçası olmaktadır. Ancak yaşamda yalnızca kendi rollerimizin dışında diğer rolleri de öğreniriz. Diğer rolleri de öğreniriz. Diğer rollerle ilgili ... -
İstanbullu Logolar
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-03)Ferdinand de Saussure'e göre değeri oluşturulan ilkeler, "değeri belirlenecek şeyle değiştirilebilir benzemez bir öğe ve değeri söz konusu olan şeyle karşılaştırılabilir benzer öğeler"dir. Buna dayanarak, değerin var ... -
Kırmızı
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-03)Renksizlikten sonra ilk adlandırılan renk olan kırmızı, ateşin ve kanın rengi olarak ortaya çıkar. Yaşam, sağlık ve mutluluğun evrensel simgesi, güçlü ve çekici özellikleriyle güzellik, cinsellik, evlilik, doğum gibi ... -
İki Popüler Mit Kahramanının Karşılaştırılması: Neo ve Battal Gazi
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-03)Sıradan insanın kişisel ve evrensel olana uyum sağlama çabası mit ihtiyacını ve mit kahramanını doğuran temel sebeptir. Bu araştırmada gözlemlediğimiz kahramanın sadece zamana göre değil içinde bulunduğu topluma göre de ... -
Moda, İçgiyim, Renkler, Reklam ve Gençler...
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-03)İç giyimin çağrışımsal alanı, renkler ve reklam başlıklı bir alan araştırması yapılmıştır. Alan araştırmasından elde edilen sonuçlara içerik çözümlemesi uygulanarak verilen yanıtlara göre metnin dayattığı sınıflandırmalar ... -
Dans Performanslarında Ülküsel Sunumun ve İzleyicide Doyumun Yakalanması Aşamasında İletişimin Önemi
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-03)Sanatsal değer taşıyan, özgün yaratıcı güçle ifade bulmuş bedensel görüntülerim, sahne tasarımıyla bütünleşmesi sunumun niteliğini arttıracaktır. Bu aşamada en önemli etki, izleyicinin daha çok duyusuna ve duygusuna ... -
Tarihi Gelişim Süreci İçerisinde Alışveriş Merkezleri
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-03)Tarih boyunca her dönem ve uygarlıkta, içinde ürün dolaşımının gerçekleşeceği mekanlara gereksinim duyulmuştur. Alışveriş mekanlarının zaman içindeki dönüşümü incelediğinde, 20. yüzyıla kadar olan dönemde, kentlerdeki ... -
Tecimsel Marka ve Renk-Biçim Tasarım Bağıntısı
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-03)Bu çalışmada insan yaşamını, iş yaşamını, ilişkileri doğrudan ve dolaylı etkileyen göstergeler evrenin tamamlayıcı unsurlarının insan aklı ve zekasıyla ne kadar değişebileceği konusunu örneklerle açıklamaya çalıştık. ... -
Yaşam Biçimi ve Sanat Yapıtlarının Reklama Yansıması
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-03)Çalışmada, başta ürün ya da hizmetin kimi temel özelliklerini aktaran bir araç konumunda olan reklamın süreç içinde toplumsal ve akçasal sonucunda yaşam biçimleri, imgeler yaratan bir ekinsel olguya dönüşümü ele alınmıştır. ... -
Sinema ve Renk
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-03)Bu çalışmada sinemanın renkle olan ilişkisinden söz edilmektedir. Sinemanın başlangıcından itibaren renk sinemanın ilgilendiği tekniklerden biri olmuş ve fotoğraftan da yararlanarak sonunda sinemanın vazgeçilmezi olmuştur. ...