• Home
  • About
  • Policies
  • Contact
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Advanced Search
View Item 
  •   Home
  • İKÜ Dergiler / IKU Journals
  • İKÜ Güncesi Sosyal Bilimler ve Sanat / Journal of İstanbul Kültür University Arts and Social Sciences
  • Cilt 2, Sayı 2, Nisan 2004
  • View Item
  •   Home
  • İKÜ Dergiler / IKU Journals
  • İKÜ Güncesi Sosyal Bilimler ve Sanat / Journal of İstanbul Kültür University Arts and Social Sciences
  • Cilt 2, Sayı 2, Nisan 2004
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

What Oral Presentations Biring Into Efl Class

Thumbnail
View/Open
What Oral Presentations Biring Into Efl Class .pdf (1.501Mb)
Author
Zeyrek, Hasan Hüseyin
Type
Article
Date
2004-04
Language
en_US
Metadata
Show full item record
Abstract
Dil, bir iletişim aracıdır ve dilin en önemli ögesi de konuşmadır. Bu nedenle her İngilizce hocasının temel amacı öğrencileri İngilizce konuşmaya teşvik etmek ve dilde daha akıcı hale gelmelerini sağlamaktır. Dil öğrenen herkes öncelikle konuşma becerisi kazanmayı ve daha sonra diğer üç dil becerisi olan ‘’Dinlediğini Anlama’’, ‘’Okuduğunu Anlama’’ ve ‘’Yazma’’ becerilerini edinmek ister. Bu çalışmada ‘’Öğrenci Konuşma Süresi’’ni artırma konusunda sözlü sunumların önemi vurgulanmakta; öte yandan, bu tür sunumlar yaptırmanın zorlukları ve riskleri ele alınmaktadır.
 
It is the primary aim of every English teacher to encourage his students to practice their oral English and become more fluend because language is a means of communication, and its primary element is Speaking. Every languagelearner expects to learn to be able to speak the language first, then acquir the other three skills, which are Listening, Reading and Writing. In this study, the importence of oral presentations in terms of increasing Student Talking Time (STT) is emphasized. On the other hand, the frawbacks and risks of conducting Oral Presentation sessions are also pointed out.
 
Subject
Oral presentations
presenting student
student talking time
communicative competence
speech fear
Sözlü sunumlar
öğrenci sunumu
öğrenci konuşma süresi
iletişimsel yeterlilik
konuşma korkusu
URI
http://hdl.handle.net/11413/255
Collections
  • Cilt 2, Sayı 2, Nisan 2004 [6]

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS

İKU Kütüphane


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoSThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoS

My Account

Login

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS