• Home
  • About
  • Policies
  • Contact
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Advanced Search
View Item 
  •   Home
  • İKÜ Dergiler / IKU Journals
  • İKÜ Güncesi Sosyal Bilimler ve Sanat / Journal of İstanbul Kültür University Arts and Social Sciences
  • Cilt 3, Sayı 1, Ocak 2005
  • View Item
  •   Home
  • İKÜ Dergiler / IKU Journals
  • İKÜ Güncesi Sosyal Bilimler ve Sanat / Journal of İstanbul Kültür University Arts and Social Sciences
  • Cilt 3, Sayı 1, Ocak 2005
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Göstergeküreler, Reklam ve "Öteki" Kavramı

Thumbnail
View/Open
Göstergeküreler, Reklam ve Öteki Kavramı.pdf (1.435Mb)
Author
Güz, Nükhet
Küçükerdoğan, Rengin
Type
Article
Date
2005-01
Language
tr
Metadata
Show full item record
Abstract
Küreselleşme sürecinde yasam biçimimizi sürekli ve hızla degiştiren, çevreleyen markaların,ürünlerin ve hizmetlerin bir yandan algılanırlığını, akılda kalıcılığını öte yandan satışı arttırmaya yönelik oluşturulan reklam iletilerinin kurgulanması aşamasında dikkat edilmesi ve özenle üzerinde durulması gereken kimi etmenlerin varlığı söz konusudur. Bu bağlamda, küresel evrende yaşam alanı bulan markaların ve ürünlerin kendilerini tanıtım sürecinde toplumlara özgü değerleri, gelenekleri, söylenleri, gözönünde bulundurarak "yerelliği ya da tam tersi küreselliği ne denli benimsediklerinin ve "öteki" kavramının bu reklam yelpazesinde ne ölçüde yer aldığı irdelenmektedir bu çalışmada. In the process of globaiiism,there are such factors to be emphasized in the editing stage of the advertisement message which is formed on one hand ,to perceive and remember the brands,products and services which change our life styles quickly and continously. In this context;in this work it is considered how much the concept "other" takes place in the advertisement range and how much these brands and products of the global world in the introduction stage of themselves adopt localism or globaiiism taking into consideration the values of society,traditions and sayings.
Subject
Reklam İletişimi
İletişim Gengüdümü (Stratejisi)
Kültür Göstergeleri
Göstergeküre
Göstergebilimsel Çözümleme
Advertising Communications
Contact Gene Ordination (Strategy)
Cultural Indicators
Semiotic Analysis
URI
http://hdl.handle.net/11413/244
Collections
  • Cilt 3, Sayı 1, Ocak 2005 [12]

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS

İKU Kütüphane


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoSThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoS

My Account

Login

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS