Show simple item record

Synesthesia and communication design

dc.contributor.advisorGündeş, Simten
dc.contributor.authorÖçal, Sedat
dc.date.accessioned2017-11-03T09:46:58Z
dc.date.available2017-11-03T09:46:58Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11413/1845
dc.descriptionThe purpose of this study is to add the synesthesia phenomenon to the interest and practice range of social sciences in general and to communication design studies in particular.First section gives general descriptions about synesthesia and examines the synesthesia art relation.econd section investigates verbal and non-verbal communication and argues even whether synesthesia can be acquired intentionally or not.Third section includes the survey done in the IKU Communication Faculty and the results are both discussed and compared with the studies made abroad.tr_TR
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sinestezi kavramını sosyal bilimler, özellikle de iletişim tasarımının ilgi ve çalışma alanı içine almaktır.Birinci bölümde sinestezi ile ilgili genel tanımlamalar yapılmış ve sinestezi sanat ilişkisi incelenmiştir.İkinci bölümde sözlü ve sözsüz iletişim incelenmiş, sinestezinin sonradan kazanılabilir olup olmadığı ve tartışılmıştır.Üçüncü bölümde İKÜ İletişim Fakültesi bünyesinde yapılan anket çalışması hakkında bilgiler verilmiş, anket sonuçları tartışılmış ve yabancı kaynaklar, sonuçlar ile karşılaştırılmıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Tasarımı Anabilim Dalıtr_TR
dc.subjectKandinsky, Vassilytr_TR
dc.subjectSinestezitr_TR
dc.subjectSynesthesiatr_TR
dc.subjectİletişimtr_TR
dc.subjectCommunicationtr_TR
dc.titleSinestezi ve iletişim tasarımıtr_TR
dc.titleSynesthesia and communication design
dc.typeThesistr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record