• Home
  • About
  • Policies
  • Contact
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Advanced Search
Search 
  •   Home
  • İKÜ Dergiler / IKU Journals
  • Search
  •   Home
  • İKÜ Dergiler / IKU Journals
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 325

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Mitolojik Kadın Figürü Ve Dergi Kapaklarındaki Göstergeler 

Demircan, Melda (The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2013-01)
In this study the emphasized identity of woman will be examined by comparing the woman image in different magazine covers. In this context the relationship and similarities between the woman celebrities’ images that ...
Thumbnail

İnternette Çocukları Bekleyen Riskler Ve Medya Okuryazarlığı 

Karahisar, Tüba (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2014-10)
Family members and school friends are the people first encountered by children in the socialization process. Outside of the real world, where this face to face communication is established, the mass media, especially the ...
Thumbnail

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri İçin Tasarlanan Videoların Göstergebilimsel Çözümlemesi: Haytap Ve Bgd’Nin Empati Videosunun Çözümlemesi 

Yağan, Ayla Özlem (The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2012-01)
Thumbnail

İç Mimaride Loft Tasarımı 

Erdemir, Zuhal (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2015-07)
Loft concept is indicated as “Loft, attic" or "on the top floor, so the floor immediately below the roof. Initially, while the roof or the floor immediately below the roof meaning, "warehouse, commercial building" has ...
Thumbnail

Pelikülden Dijitale Sinemada Seyir Kültürü Ve Seyircinin Değişen Konumu 

Öz - Taş, Perihan (The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2012-04)
In parallel with technological advances, the rapidly changing nature of the motion picture where each new mode of production brings with it a new kind of viewership. Each new kind of viewership leads to the re-definition ...
Thumbnail

Görsel Kültürde Bilgilendirme Tasarımı Ürünleri: Üniversite Kampüsleri 

Karaalioğlu, Sevim (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2015-10)
Araştırmanın konusu üniversite yerleşke alanlarında yer alan bilgilendirme tasarımı ürünlerini kapsamaktadır. Bu araştırmada amaç, kullanıcıların üniversite yerleşkelerinde gitmek istedikleri yere kolaylıkla gidebilmelerini ...
Thumbnail

William Shakespeare’ın Hamlet Yapıtının A. J. Greimas’ın Eyleyensel Örnekçesine Göre Çözümlenmesi 

Baloğlu, Uğur (The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2013-01)
The analysis of semiology has been previously used in only linguistic analysis but in time it was started to be used to analyse in different ares such as cinema, music, advertising poster etc. In this article, Algirdas ...
Thumbnail

Küreselleşme Kavramı Ve Küreselleşmeye Yönelik Yaklaşımlar 

Kürkçü - Dumanlı, Duygu (The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2013-04)
The globalization is a notion which explains the very latest enhancements. Nonetheless it is not possible to reach to a concensus about the outcomes of globalization. In this study, we tried to explain notion of ...
Thumbnail

Duygu Paylaşımında Davranış Göstergesi Olan “Sarılma-Kucaklaşma” Eyleminin Televizyon Reklamlarında Kullanımı Ve Bir Çözümleme Örneği: “Turkcell Hayat Paylaşınca Güzel” Reklam Filmi 

Sağıroğlu, Yakup (The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2012-01)
nsan davranışının temelinde yer alan duyguların markalar tarafından hedef kitleye sunulmak üzere tasarlanan görsel-işitsel iletilerde giderek önem kazandığı görülmektedir. Bu bağlamda müşteri sadakatinin pazarlama ...
Thumbnail

Kurumsal Kimlik Tasarımı Bağlamında Web Tasarımının Dijitalleşme Sürecinde Kimlik Sorunsalı Ve Sürdürülebilirlilik 

Akdağ, Dide (The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2012-04)
The visual element of the Internet, which can distribute message to the mass, web design, at the end of the interaction it created on the receptive mass should be suitable to the aim and the style of the institution. ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 33

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoSThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoS

My Account

Login

Discover

AuthorKutlu, Rana (4)Jafari, Ali (3)Korkut Owen, Fidan (3)Manav, Banu (3)Ormanlı, Okan (3)Sobouti, Hooman (3)Yengin, Deniz (3)Zeybek, Işıl (3)Alishah, Majid (2)Aydoğan, Derya (2)... View MoreSubjectSocial Media (14)Sosyal Medya (13)Sinema (11)Cinema (10)Digitalization (9)New Media (9)Technology (9)Yeni Medya (9)Dijitalleşme (8)Globalization (8)... View MoreDate Issued2016 (142)2012 (41)2015 (34)2014 (24)2013 (22)2019 (22)2018 (15)2017 (13)2011 (12)Has File(s)Yes (325)

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS