Search
Now showing items 1-10 of 325
Mitolojik Kadın Figürü Ve Dergi Kapaklarındaki Göstergeler
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2013-01)
In this study the emphasized identity of woman will be examined by comparing the woman
image in different magazine covers. In this context the relationship and similarities between
the woman celebrities’ images that ...
İnternette Çocukları Bekleyen Riskler Ve Medya Okuryazarlığı
(The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2014-10)
Family members and school friends are the people first encountered by children in the socialization
process. Outside of the real world, where this face to face communication is established, the mass
media, especially the ...
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri İçin Tasarlanan Videoların Göstergebilimsel Çözümlemesi: Haytap Ve Bgd’Nin Empati Videosunun Çözümlemesi
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2012-01)
İç Mimaride Loft Tasarımı
(The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2015-07)
Loft concept is indicated as “Loft, attic" or "on the top floor, so the floor immediately below the roof.
Initially, while the roof or the floor immediately below the roof meaning, "warehouse, commercial
building" has ...
Pelikülden Dijitale Sinemada Seyir Kültürü Ve Seyircinin Değişen Konumu
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2012-04)
In parallel with technological advances, the rapidly changing nature of the motion picture
where each new mode of production brings with it a new kind of viewership. Each new kind of viewership leads to the re-definition ...
Görsel Kültürde Bilgilendirme Tasarımı Ürünleri: Üniversite Kampüsleri
(The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2015-10)
Araştırmanın konusu üniversite yerleşke alanlarında yer alan bilgilendirme tasarımı ürünlerini
kapsamaktadır. Bu araştırmada amaç, kullanıcıların üniversite yerleşkelerinde gitmek istedikleri yere
kolaylıkla gidebilmelerini ...
William Shakespeare’ın Hamlet Yapıtının A. J. Greimas’ın Eyleyensel Örnekçesine Göre Çözümlenmesi
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2013-01)
The analysis of semiology has been previously used in only linguistic analysis but in time it
was started to be used to analyse in different ares such as cinema, music, advertising poster
etc. In this article, Algirdas ...
Küreselleşme Kavramı Ve Küreselleşmeye Yönelik Yaklaşımlar
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2013-04)
The globalization is a notion which explains the very latest enhancements. Nonetheless it is
not possible to reach to a concensus about the outcomes of globalization. In this study, we
tried to explain notion of ...
Duygu Paylaşımında Davranış Göstergesi Olan “Sarılma-Kucaklaşma” Eyleminin Televizyon Reklamlarında Kullanımı Ve Bir Çözümleme Örneği: “Turkcell Hayat Paylaşınca Güzel” Reklam Filmi
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2012-01)
nsan davranışının temelinde yer alan duyguların markalar tarafından hedef kitleye sunulmak
üzere tasarlanan görsel-işitsel iletilerde giderek önem kazandığı görülmektedir. Bu bağlamda
müşteri sadakatinin pazarlama ...
Kurumsal Kimlik Tasarımı Bağlamında Web Tasarımının Dijitalleşme Sürecinde Kimlik Sorunsalı Ve Sürdürülebilirlilik
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2012-04)
The visual element of the Internet, which can distribute message to the mass, web design, at
the end of the interaction it created on the receptive mass should be suitable to the aim and the
style of the institution. ...