Search
Now showing items 1-10 of 28
Changing Face of Plays: A Comparative Research of Childhood Plays of Older Adults and Plays of Today’sOyunun Değişen Yüzü: Yetişkinlerin Çocukluk Oyunları İle Günümüz Çocuklarının Oyunlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
(2018)
The aim of this research is to compare favourite childhood plays of adults aged 60 plus and favourite plays of children between 6 to 10 years old. The research is structured in basic qualitative research methods. Participants ...
Okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarında karşılaştıkları davranış problemleri ve kullandıkları tratejiler
(2018)
Bu çalışmada okul öncesi eğitim sınıflarında en çok karşılaşılan davranış problemleri belirlenmiş, bu
davranış problemlerinin sınıf ortamına etkisi ve öğretmenlerin problem davranışlarla baş etmede
uyguladıkları stratejiler ...
Children’s Questions and Answers of Parents: Sexual Education Dilemma
(2018)
The main aim of this study is to determine questions of 36 to 72-month-old children have about
sexuality and to examine the answers given by parents. In the first stage of the study, 84 parents were
contacted in order ...
3-6 yaş arasındaki çocukların oyuncak tercihlerinin toplumsal cinsiyet bağlamında incelenmesi
(2016-08)
Bu çalışmada, çocukların oyuncak tercihleri toplumsal cinsiyet bağlamında incelenmiştir.
Çalışmada 118 çocuğun oyuncak tercihleri, oyuncağı tercih etmeme nedenleri ve bu
nedenlerin toplumsal cinsiyet algısı ile ilişkisi ...
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İzledikleri Çizgi Filmlerin Toplumsal Cinsiyet Kalıp Yargıları Açısından İncelenmesi: Niloya Örneği
(2017)
Bu araştırma, Niloya çizgi filmini toplumsal cinsiyet kalıp yargıları açısından incelemeyi
amaçladığından yorumlamacı temel nitel araştırma özelliği taşımaktadır. Araştırmada Niloya çizgi
filminin 50 bölümü izlenmiş ve ...
Hazır planlarda yer alan fen etkinliklerinin okul öncesi eğitim programı temel özellikleri açısından incelenmesi
(2015-09)
Araştırmanın amacı, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında çeşitli yayınevleri tarafından hazırlanan okul
öncesi eğitim setlerindeki hazır planlarda yer alan fen etkinliklerinin, 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı
temel özellikleri ...
Okulöncesi öğretmen adaylarının demokrasiye ilişkin metaforları
(2014-04)
Bu çalışmanın amacı geleceğin öğretmenleri olacak okulöncesi öğretmen
adaylarının demokrasi kavramını nasıl algıladıklarını ortaya koymaktır.
Bu doğrultuda, araştırmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Bu
kapsamda, ...
Sürdürülebilir gelişme kavramı ve okul öncesi eğitim programına yansımaları
(2013)
Sürdürülebilir gelişme, bugün yaşayanların gereksinimlerini karşılarken, gelecek kuşakların gereksinimlerini karşılama düzeylerini tehlikeye atmamaları olarak tanımlanmıştır. Bu bağlamda sürdürülebilir gelişmenin doğrudan ...
Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Toplumsal Cinsiyet Algılarında Ailenin Rolü
(2016)
Bu çalışmanın amacı okul öncesi dönemdeki çocukların toplumsal cinsiyet algılarında ailenin rolünü
belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu alt ve orta sosyoekonomik düzeyde çeşitli aile yapılarından gelen ve aynı
ana ...
Yerli ve Çeviri Çocuk Kitaplarında Dil Dışı Öğelerin Toplumsal Cinsiyet Rollerini Sunuş Bağlamında İncelenmesi
(2019-10)
Kitaplar; çocuk eğitiminde kullanılan önemli, etkili ve çocuklar üzerinde iz bırakan eğitim materyallerinden biridir. Çocuk kitaplarının çocuğun bilişsel duyuşsal ve devinişsel gelişim sürecinde etkili bir araç olduğu ...