• Home
  • About
  • Policies
  • Contact
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Advanced Search
Search 
  •   Home
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Search
  •   Home
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-7 of 7

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

An Examination of Turkish preschool curriculum’s effect on children’s concept acquisition 

Toran, Mehmet; Temel, Zeynep Fulya (Elsevier, 2012)
The aim of this study is to examine the effect of Turkish preschool curriculum on children’s concept acquisition. The research was carried out assessing children on three occasions, on September 2008, January 2009, and ...
Thumbnail

Examining the Effects of the Montessori Approach on Children’s Concept AcquisitionMontessori Yaklaşımın Çocukların Kavram Edinimi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi 

Toran, Mehmet; Temel, Zeynep Fulya (2014)
: The main purpose of this research is to examine the effect of Montessori education approach on 4-6-year-old children’s concept acquisition such as school readiness, direction/position, self/social awareness, texture/material, ...
Thumbnail

Montessori Yaklaşımın Çocukların Kavram Edinimi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesiExamining the Effects of the Montessori Approach on Children’s Concept Acquisition 

Toran, Mehmet; Temel, Zeynep Fulya (2014)
Bu araştırmanın temel amacı Montessori yaklaşımının 4-6 yaş arası çocukların kavram edinimleri (okula hazırlık seviyeleri, yön/konum, bireysel/sosyal farkındalık, yapı/materyal, miktar ve zaman/sıralama) üzerindeki etkisini ...
Thumbnail

Comparison of Abuse Potentials of Teacher Candidates 

Temel, Zeynep Fulya; Kurtulmuş, Zeynep; Toran, Mehmet (2010)
Protection of children and children's rights which are associated with the welfare of a society is among the most critical problems of today in the world. Abuser people are not always the antisocial people, sometimes they ...
Thumbnail

Çocuk işçiliği ile eğitim yolu ile mücadele Çocuktan çocuğa yaklaşımı 

Temel, Zeynep Fulya; Kurtulmuş, Zeynep; Toran, Mehmet (2012)
Thumbnail

Examining Effects of the Montessori Approach on Children’s Concept Acquisition 

Temel, Zeynep Fulya; Toran, Mehmet (2012)
Thumbnail

Çocuk işçiliği ile Eğitim Yolu ile Mücadele Çocuktan Çocuğa Yaklaşımı Projesi 

Temel, Zeynep Fulya; Kurtulmuş, Zeynep; Toran, Mehmet (2009)

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoSThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoS

My Account

Login

Discover

Author
Temel, Zeynep Fulya (7)
Toran, Mehmet (7)Kurtulmuş, Zeynep (3)SubjectChildren (3)Concept Acquisition (2)Kavram Edinimi (2)Montessori Approach (2)Montessori Yaklaşımı (2)Okul Öncesi Eğitim (2)Preschool Education (2)Çocuklar (2)Concept acquisition (1)Curriculum (1)... View MoreDate Issued2012 (3)2014 (2)2009 (1)2010 (1)Has File(s)No (4)Yes (3)

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS