Search
Now showing items 1-10 of 15
Pelikülden Dijitale Sinemada Seyir Kültürü Ve Seyircinin Değişen Konumu
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2012-04)
In parallel with technological advances, the rapidly changing nature of the motion picture
where each new mode of production brings with it a new kind of viewership. Each new kind of viewership leads to the re-definition ...
Tüketim Olgusunun Sinemada Kullanımı: Fıght Club Filminin İncelenmesi
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2014-04)
“Tüketim toplumu”, bugün yürürlükte olan toplum yapısının, yapılan birçok tanımlamalarından sadece bir
tanesi olmaktadır. Tüketim toplumu denilince akla ilk gelen ‘tüketme’ edimi Fight Club filminde, ürün
yerleştirme ...
Sinemada Edebiyat Uyarlamaları Ve Göstergeler: Muhteşem Gatsby (2013) Filmi Örneği
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2014-04)
The cinema and literature are two different branches of the arts that have on occasion collaborated
with one another over the past 120 years. The Hollywood film industry, along with many other
national cinemas have ...
“A AY” VE “BAL” Filmlerinde Çocuğun Ölüm Kavramını Nasıl Anlamlandırdığı Üzerine
(Kesit Akademi Dergisi, 2017-03)
Ölüm, insanlığın var oluşundan bu yana onu tıpkı bir gölge gibi takip etmektedir.
Bu gölge, yaşamla aynı olmasına ve yaşamın ardında kalmasına rağmen kişinin bir
bütün olmasını sağlamaktadır. İnsanoğlu, yaşamın anlamını ...
Sinemasal Anlatının Yapılandırılma Sürecinde Sinema Dilinin Önemi: “Vavien” Örneği
(İstanbul Kültür Üniversitesi, 2012)
Bu çalışmanın amacı yüzyılımızın en önemli sanat formlarından biri olan sinema sanatında; sinemasal anlatının yapılandırılması sürecini incelemektir. Nasıl ki herhangi bir düşüncenin açıklık kazanması ve etkili olması ancak ...
Başlangıç Filminde Psikanalitik Öğeler Ve Rüya Olgusu
(Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2011)
İnsan beyninin bir ürünü olan rüya olgusu birçok sanat dalını olduğu gibi sinema sanatını da etkilemiştir. Çoğu
zaman, sinema sanatının rüyalardan etkilendiği ya da sinemanın kendisinin bir rüya fabrikası olduğu ...
Bir Star Olarak Cüneyt Arkın’ın Reklam Filmlerine Yansıyan İmajıAn Image Reflected in Cüneyt Arkın's Commercial Films as a Star
(Istanbul Medeniyet Universitesi, 2017)
Reklam pazarında önemli bir paya sahip olan televizyon reklamları, özellikle ünlü
isimleri kullanarak hedef kitle üzerinde etkili bir yöntem izlemeye çalışmaktadır.
Star imgesi, sinema sektöründe reklamın kendisi olarak ...
Türkiye’de Belgesel Film Festivallerinde Film Seçimlerini Belirleyen EtkenlerFactors That Determine Movie Choices in The Documentary Film Festivals İn Turkey
(2018-06)
Film festivalleri ve festival bünyesindeki seçici kurullar tıpkı iletişim sürecinde olduğu gibi, içeriğin
seçilmesinde, sunulmasında ve seyirciye ulaştırılmasında, belirleyicidir. Festivalleri düzenleyen organizasyonlar
ve ...