Search
Now showing items 1-10 of 401
Türkiye’de Reklam Endüstrisi Değer Zinciri Ve Temel Göstergeler
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2011-10)
19. yüzyılın 2. yarısından günümüze dek, ülkenin siyasal, toplumsal ve ekonomik grafiğine
oldukça paralel bir gidişat izleyen reklam endüstrisi, Türkiye’de kültür ekonomisini döndüren
temel çarklardan biri haline ...
İstanbul Kıyı Mimarisinin Görsel Matris Üzerinden Kimlik İncelemesi
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2011-10)
Mimari kimlik; bina ve çevresi için tasarımcı ve kullanıcı tarafından oluşturulan belirleyici
özellikler ile tanımlanmaktadır. Buna göre; mimari üsluplar, yapı ve çevre oluşturma
politikaları, malzeme ve teknoloji, ...
Kişiselleştirilmiş Bir Akıllı Ulaşım Bilgilendirme Sistem Önerisi
(The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2015-10)
Nowadays, with technological developments and the popularization of mobile communication devices
Advanced Traveler Information Systems become more popular for people who are traveling in the
city. When Advanced Traveler ...
Mevcut Binalarda Yapılan Ekolojik İyileştirmelerin Enerji Kazancı
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2011-10)
Today, with the rapid depletion of fossil energy sources and the increasing environmental
problems caused by fossil fuels, supervision and management of energy consumption
becomes more important. Looking at the breakdown ...
Tasarımda Disiplinlerarası Yaklaşım-Mekan Ve Grafik Tasarım İlişkisi
(The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2015-07)
Nowadays the concept of “identity” is worked on diligently as a marketing strategy and deemed
as an important tool in concept works of design disciplines of different scales through physical
space, which reaches out to ...
İÇ MİMARLIK EĞİTİMİ 3.ULUSAL KONGRESİ İç Mimarlık Eğitimi 3. Ulusal Kongresi / Atölye – Bildiriler Kitabı
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2015-10)
Duyuların Mekansal Deneyimleri Sekillendirmesi: Sagrada Familia KilisesiShaping of spatial experiences through senses: Sagrada Familia Church
(2017)
Kişi, mimari mekanı sadece bir resim olarak algılamaz, aynı zamanda duyularıyla da deneyimleyerek içselleştirir. Bu çalışmada, bireylerin mekanları algılamak için görme dışındaki duyularını (işitme, koklama, tatma ve ...
Anamorfik İllüzyonun Mekan Algısına Etkilerinin Farklı Sanatçı Yaklaşımlarına Göre İrdelenmesiInvestigation of the effects of anamorphic illusion on spatial perception according to the approaches used by various artists
(2015-06)
Mekân sadece bir hacim değil, aynı zamanda tüm duyu organları ile birlikte algılanan,
sınırları kullanıcı tarafından oluşturulabilen bir boşluktur. Bazen tasarımcılar üç boyutlu
elemanlarla mekânda istedikleri etkileri ...
Bakü’deki Çok Katlı Konut Yapılarında Mekansal ve Görsel Degişim SüreciSpatial Transformation of Multi-Storey Residential Builgings in Baku
(TMD Uluslararası Hakemli Tasarım ve Mimarlık Dergisi - International Refereed Journal of Design and Architecture, 2018)
Nüfus yoğunluğunun artışı, teknolojideki yenilikler, ekonomik, sosyal ve siyasi faktörler gibi nedenler, Bakü’deki çok katlı konutların zaman içerisinde hem mekânsal hem de görsel olarak değişim göstermesine neden olmuştur. ...