Search
Now showing items 1-4 of 4
Examining the Effects of the Montessori Approach on Children’s Concept AcquisitionMontessori Yaklaşımın Çocukların Kavram Edinimi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
(2014)
: The main purpose of this research is to examine the effect of Montessori education approach on
4-6-year-old children’s concept acquisition such as school readiness, direction/position, self/social awareness,
texture/material, ...
Does preschool education help immigrant children reach their native Peers’ Academic levels? A case of Turkish immigrant children in Sweden
(2016-12)
The disadvantages associated with immigration put the children of immigrant families
at risk for academic failure. This study investigates the efficacy of educational support provided by the
Swedish preschool system to ...
Montessori Yaklaşımın Çocukların Kavram Edinimi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesiExamining the Effects of the Montessori Approach on Children’s Concept Acquisition
(2014)
Bu araştırmanın temel amacı Montessori yaklaşımının 4-6 yaş arası çocukların kavram edinimleri (okula
hazırlık seviyeleri, yön/konum, bireysel/sosyal farkındalık, yapı/materyal, miktar ve zaman/sıralama) üzerindeki
etkisini ...
Sürdürülebilir gelişme kavramı ve okul öncesi eğitim programına yansımaları
(2013)
Sürdürülebilir gelişme, bugün yaşayanların gereksinimlerini karşılarken, gelecek kuşakların gereksinimlerini karşılama düzeylerini tehlikeye atmamaları olarak tanımlanmıştır. Bu bağlamda sürdürülebilir gelişmenin doğrudan ...