Browsing by Subject "Consumption"
Now showing items 1-7 of 7
-
Eğlence Sektörünün Ülke Ekonomisindeki Yeri: Bir Uygulama Örneği, Müzikaller
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008-06)Bu çalısmanın amacı oyun-eglen islevinin tarihsel gelisiminin irdelenerek, oyun-eglen isleviyle baslayan eglence kavramı ve eglence türlerinden olan müzikal kavramının ekonomik islevleridir. Çalısmamızın giris bölümünde ... -
In the consumer Society the concept of cultural space scaling:The case of Istanbus
(2018)The scaling of the concept of space by the aspect of culture in consumption societies; example of Istanbul. When the concept of space is considered as an object in consumotion societies, we could examine and reveal this ... -
In the consumer society the concept of cultural space scaling: The Case of Istanbul
(Istanbul Kultur Univ, Atakoy Campus, Bakırkoy, Istanbul, 34156, Turkey, 2018-01)The scaling of the concept of space by the aspect of culture in consumption societies; example of Istanbul. When the concept of space is considered as an object in consumotion societies, we could examine and reveal this ... -
İstanbul'un Değişim Sürecinde Konut Reklamlarının Göstergebilimsel Çözümlemesi: 2000 Sonrası Mimari Örnekleri
(2018-01)20. yüzyılda etkilerini görmeye başladığımız küreselleşme kavramı; 21. yüzyılda ise ulusların siyasi, ekonomik, sosyo-kültürel güçlerinin ve teknolojinin aracılığı ile, tüm dünyada hissedilen bir olayı temsil etmektedir. ... -
Mangadan animeye: Japonya'nın "yumuşak güç" silahlarından biri olarak "Sen to Chihiro No Kamikakushi" filminde "tüketim nesnesi" sunumu: Otomobil örneği
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Tasarımı Anabilim Dalı, 2011-12)Bu çalışma genel anlamda Japon grafik romanı "manga" ve mangadan beslenen Japon animasyon sineması "anime" üzerinedir. Çalışma manga ve animeyi Japon toplumunun sahip olduğu en etkili "yumuşak güç" silahlarından ikisi ... -
Popüler Kültürün Sanat Ve Tasarım Ürünlerini Kitschleştirmesi
(The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2015-10)In this study, the concept of kitsch as an symbol of popular culture is analyzed. Moreover, its impact on designer’s products is explored in relation to culture as well the use of works of art as kitsch. The use of kitsch, ... -
Tüketim Olgusunun Sinemada Kullanımı: Fıght Club Filminin İncelenmesi
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2014-04)“Tüketim toplumu”, bugün yürürlükte olan toplum yapısının, yapılan birçok tanımlamalarından sadece bir tanesi olmaktadır. Tüketim toplumu denilince akla ilk gelen ‘tüketme’ edimi Fight Club filminde, ürün yerleştirme ...