Browsing by Subject "Adolescence"
Now showing 1 - 11 of 11
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access Çocuklarda ölüm düşüncesi(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1990) Salk, Lee; Erkunt, HamdiPublication Open Access Çocuklarda yedi yaş dönemi(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1991) Ziyalar, AdnanPublication Metadata only Decision-making behavior from adolescence to elderly and its relationship with executive functions(2018) ŞANDOR, SERRAObjective: In present study, age related changes in decision-making behavior of healthy participants through the years beginning from adolescence and through later maturity as assessed by Iowa Gambling Test and performance differences between gender and age groups were examined and were compared in a cross-sectional design. Considering the confounding effects of participants' executive functions and their impulsivity levels decision-making performances, the correlations with these variables were also investigated. Method: Decision-making behavior of 157 healthy participants with age ranges 13-80 were divided into 4 groups (13-17, 18-35, 36-60, 60 and above). Executive functions were assessed by Wisconsin Card Sorting Test and impulsivity was assessed by Barratt Impulsivity Inventory. Results: Between-subjects effects revealed that both gender and age had significant effects on decision-making performance. According to paired comparisons, 1835 age group had significantly higher total net scores than the 13-17 age group. Male participants had significantly higher total net scores than the female participants. Despite each group increased their IGT scores within themselves throughout the test, 13-17 and 60 above groups did not achieve the levels of other groups' scores. No significant correlations were found between impulsivity and decision-making performance, a weak significant correlation was found between perseverative errors and total net scores of decision-making test. Discussion: As expected, an inverted U-shaped developmental pattern of decision-making behavior, which was characterized by an increase in performance that became evident in adolescence and proceeds through early adulthood and which was subsequently followed by a decrease in performance through late maturity was determined in this study.Publication Open Access Ergenlerde Okul Aidiyeti,Okul İşlevleri ve Psikolojik Uyum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2019-09-19) Arslan, Gökmen; Tanhan, Ahmet; Toran, Mehmet; Yıldız, Rauf; Kulaksız, TaibeBu çalışmada ergenlerde okul aidiyet duygusu,okul işlevleri ve psikolojik uyum arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini yaşları 11 ile 18 arasında değişen,ortaokul ve lisede öğrenci olan 333 ergen oluşturmaktadır (Ortalama= 15.45; ss=1.75). Katılımcıların %55.9’u (186) kız ve %44.1’i (147) erkektir. Korelasyon analiz sonuçları, ergenlerde okul aidiyeti artarken içselleştirilmiş ve dışsallaştırılmış problemlerin azaldığını ve okul işlevlerinde de anlamlı bir artışın olduğunu ortaya koymuştur. Yol(path)analiz sonuçları, okul aidiyetinin öğrencilerin akademik başarı, öğrenmeden zevk alma, eğitimsel amaçlar, akademik yeterlik, akademik doyum ve prososyal davranımlarını pozitif yönde ve anlamlı düzeyde yordadığını göstermiştir. Ayrıca sonuçlar okul aidiyetinin ergenlerde içselleştirilmiş ve dışsallaştırılmış problemleri negatif yönde ve anlamlı düzeyde yordadığını ortaya koymuştur. Okul aidiyet duygusu, akademik başarı değişkeni hariç, diğer tüm değişkenler üzerinde güçlü bir yordayıcı etkiye sahip olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçları alan yazın ışığında tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.Publication Open Access Ergenlerde Olumsuz Kimlik Gelişiminin Önlenmesine Yönelik Aile Rehberlik Programı(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2016-08-08) Karaırmak, Özlem; Özeke Kocabaş, Ezgi; Toker, Nedim; Şimşek, Hasan; Hacıfazlıoğlu, ÖzgeÇalışmada, anne-babalara yönelik yapılandırılmış bir aile rehberliği programı ile gençlerde olumsuz kimlik oluşumu sonucu ortaya çıkabilecek problemler ve olası nedenleri konusunda bilgilendirici ve koruyucu bir çalışma yapılmıştır. Lise birinci ve ikinci sınıf öğrenci ebeveynlerine aile rehberliği programı uygulanmıştır. Program, anne-babalarla tek grup halinde yapılarak 6 haftalık bir aile rehberliği çalışmasından oluşmuştur. Programın içeriği temel alınarak araştırmacılar tarafından geliştirilen Bilgi Düzeyi Belirleme Ölçeği ve araştırmacılardan biri tarafından Türkçe’ye uyarlaması yapılan Anne-Babalık Becerileri ve İletişim Ölçeği ön-test ve son-test olarak kullanılmıştır. Ayrıca, açık uçlu sorulardan oluşan bir form ile katılımcılardan çalışmanın etkililiğini değerlendirmeleri istenmiştir. Anne-babaların ergenlik dönemi gelişim özellikleri ve etkili iletişim yöntemleri ile ilgili bilgi düzeylerinde bir artış gözlenmesine rağmen katılımcıların ergen çocuklarıyla iletişimlerinde tutum ve davranış düzeyinde bir farklılık bulunamamıştır.Publication Open Access Ergenlik(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1986-07-17) Kulaksızoğlu, AdnanPublication Open Access Erken ergenlik(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1988) Costello, JoanPublication Open Access Lise öğrencilerinin benlik ve iç dünyaları ile ilgili sorunlar(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1998-09-06) Karahan, FikretPublication Metadata only Orta Okul Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Öfke Kontrolü Eğitimlerine Duydukları İhtiyaçların Nedenleri(2018-07) Mertoğlu, Münevver; 165897Why are Anger Management Programs Essential for Secondary and High School Teachers? Because uncontrolled anger can cause negative psychological, neurological, hormonal, environmental, and sociological effects on students, school managers and teachers need to be trained in solving the problems with the students without expressing anger. Doing so will provide a role model for their students at school and their own children at home. For these reasons, anger management programs will become essential for the teachers and managers to change their attitudes to improve the students' personal development and academic success. The aim of this research is to determine the reasons for the problems occurring at schools; secondly to take recommend changes to the schools system, and thirdly to facilitate the maintenance of these changes. In this research, The Trait Anger and Anger Expression Scales are applied to the personal and professional data of the teachers and managers that participated in the research. To analyze the data the Kruskal Wallis Test and statistical measures such as mean, median, and standard deviation were used. The results indicate that in general there is no significant relationship in gender, seniority and socioeconomic status, between the teachers; however, among the 6th, 7th and 8th grade teachers there is are meaningfully higher anger test points compared to primary and high school teachers. The external anger points are significantly lower among the teachers who like their profession versus those who do not like their profession. As a result, sustainable anger management programs at schools via seminars, or training sessions can contribute to changing teachers' ideas and attitudes towards their students by providing information about the nature of adolescence, and solutions to addressing the challenges of working with adolescents.Publication Metadata only Psikolojik sağlığın önemli bir ölçütü: Kendini kabul “ergenlere yönelik bir araştırma”(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 1998-01-04) Karahan, FikretPublication Embargo Sağlıklı kişilerde ergenlikten yaşlılığa karar verme davranışı ve yürütücü işlevlerle olan ilişkisi(Klinik Psikiyatri Dergisi, Strazburg Cad 4-11 Sıhhıye, Ankara, 00000, Turkey, 2018) ŞANDOR, SERRAAmaç: Sağlıklı bireylerin Iowa Kumar Testi ile ölçülen belirsiz durumlarda karar verme davranışlarının, ergenlik döneminden ileri olgunluk dönemine devam eden yıllar boyunca, yaş ve cinsiyet değişkenlerinin etkileşimine bağlı değişimi kesitsel olarak incelenmiştir. Yürütücü işlevler ve dürtüsellik seviyelerinin karar verme davranışını etkileyebileceği göz önünde bulundurularak, bu değişkenler ile olan ilişkiler de analize katılmışlardır. Yöntem: Yaşları 13-80 arasında değişen, 157 sağlıklı katılımcının karar verme davranışı IKT ile değerlendirilmiştir. Katılımcılar 13-17, 18-35, 36-60, 60 üzeri olmak üzere 4 farklı yaş grubuna ayrılmışlardır. Yürütücü işlevler, Wisconsin Kart Eşleme Testi, dürtüsellik ise Barratt Dürtüsellik Envanteri ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Gruplar-arası etkiler, cinsiyet ve yaş değişkenlerinin karar verme performansı üzerinde anlamlı etkileri olduğunu göstermiştir. Ikili karşılaştırmalar, EYG ve EG’nin IKT toplam puanları arasında EYG lehine anlamlı bir fark olduğunu gösterirken; cinsiyet karşılaştırmalarına bakıldığında erkeklerin kadınlardan anlamlı düzeyde yüksek puanlar aldıkları görülmüştür. Grup-içi etkilere bakıldığında, her grup kendi içinde test boyunca, performanslarını arttırmış olmalarına rağmen, 13-17 ve 60 üzeri yaş grubu, test boyunca puanlarını diğer gruplar kadar arttıramamışlardır. Dürtüsellik ve karar-verme performansı arasında anlamlı bir ilişki bulunmazken; perseveratif hata yüzdesi ile karar verme testindeki toplam net puanları arasında zayıf bir anlamlı korelasyon bulunmuştur. Sonuç: Katılımcıların, ergenlik döneminden itibaren genç yetişkinliğe doğru bir artan ve ardından yaşlılığa doğru tekrar düşen karar-verme performansı, belirsiz durumlardaki karar verme davranışının yaşa bağlı olarak, ters U şeklinde bir paterni olduğu gösterilmiştir.