Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü / Department of Radio, Cinema and Television
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/6824
Browse
Browsing Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü / Department of Radio, Cinema and Television by Publisher "İstanbul Kültür Üniversitesi"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Metadata only Sinemasal Anlatının Yapılandırılma Sürecinde Sinema Dilinin Önemi: “Vavien” Örneği(İstanbul Kültür Üniversitesi, 2012) Taş Öz, Perihan; 111982Bu çalışmanın amacı yüzyılımızın en önemli sanat formlarından biri olan sinema sanatında; sinemasal anlatının yapılandırılması sürecini incelemektir. Nasıl ki herhangi bir düşüncenin açıklık kazanması ve etkili olması ancak onun etkili bir dille ifade edilmesiyle mümkünse, bir sinema filminde de senarist ya da yönetmenin düşüncesinin açıklık kazanıp etkili olmasının tek koşulu, bu düşüncenin doğru bir sinema dili aracılığıyla yapılandırılmasıdır. Sinemasal anlatıyı oluşturan temel öğelerin, anlatının içeriği ve estetik bütünlüğü doğrultusunda bir araya getirilmesi süreci, sinema dilinin etkili yapılandırılmasına koşut bir süreçtir. Kamera hareketleri, çekim ölçekleri, renk, ses ve kurgu gibi başlıklar altında toplayabileceğimiz bu temel öğeler, sinematografik alfabenin temel yapı taşı işlevini gördüğünden, sinemasal anlatı içerisinde tartışmasız bir öneme sahiptir. Film estetiğinin en önemli göstergelerinden olan sinematografik biçim ve etkinin ilk kuralı, sinema dilinin ustalıkla kullanılmasıdır. Teknolojik gelişmelere bağlı olarak değişen anlatım olanakları, sinema dilinin zenginleşmesi anlamında büyük katkı sağlamış ve buna paralel olarak her sinematografik tercih, daha da önemli hale gelmiştir. Çalışmanın kuramsal zeminine açıklık getirmesi bağlamında, son dönem Türk Sinemasına ait 2009 yılı yapımı; Yağmur Taylan ve Durul Taylan’ın yönettiği “Vavien” isimli film incelenecektir. Filmin sinema dilinin nasıl yapılandırıldığı, bu dilin anlatıya olan katkısı bağlamında ele alınacaktır. Sinematografik estetiğin etkili bir biçimde yapılandırıldığı bu filmden verilecek örneklerle, sinema dilinin etkili kullanımının film anlatısındaki katkısının açıklık kazanacağı düşünülmektedir.Publication Metadata only Türkiye’de Televizyon Dizilerinde Bir Arka Fon Olarak “Üniversite” Ve “Üniversiteli Gençlik” Kurgusu(İstanbul Kültür Üniversitesi, 2012) Taş Öz, Perihan; 111982İletişim alanında şimdiye dek yapılan çalışmaların birçoğunda, bir kitle iletişim aracı olarak televizyonun genç nesil üzerindeki belirleyici rolüne sık sık değinilmiştir. Toplumun önemli bir dinamiği olan genç nesilin sosyal kimliğinin oluşmasında televizyonun etkisi oldukça büyük olup, televizyon dizileri bu bağlamda ayrı bir öneme sahiptir. Televizyon dizilerinin birçoğunda, anlatıya konu olan genç karakterlerin çoğunun sosyal çevresi üniversite olarak çizilmesine rağmen; bu karakterler arası ilişkilerde, bir sosyal alan olarak “üniversite”nin, ya da bir sosyal kimlik olarak “üniversiteli” olmanın kurgulanış biçiminde birçok nokta sorunlu ve tartışmalı görünmektedir. Üniversiteler bilimsel, kültürel ve felsefi var oluş amaçlarının dışında, standardize edilmiş birer “meslek edindirme kurs”ları ve popüler kültürün başat özelliklerinin hâkim olduğu “eğlence alanları” olarak sunulmakta; “üniversiteli gençlik” kimliği de bu paralelde kurgulanmaktadır. Bu çalışma bu temel problemden yola çıkarak Türkiye’de televizyon dizilerinde sunulan “üniversite” olgusunun ve “üniversiteli gençlik” kimliğinin çelişkilerini ortaya koymayı amaçlamaktadır.