İşletme Yönetimi Programı / Business Management Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/6802
Browse
Browsing İşletme Yönetimi Programı / Business Management Program by Language "tr"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Embargo Kar Amaçsız İşletmelerde Hile Denetiminin Önemi(2015-02-28) Bircan, Gözde; 261927Günümüzde hile; kar amaçlı işletmeler, kar amaçsız işletmeler ve diğer tüm işletme türleri için araştırılan, incelenen ve değerlendirilen bir konu olmakla birlikte kar amaçsız işletmelerde hile olgusu gözardı edilen ve dikkatlerden kaçan tarafı oluşturmaktadır. Özellikle kar amaçsız işletmelerin varoluş amaçlarının topluma hizmet etmek ve fayda sağlamak üzerine inşa edilmesi ve birincil amaçlarının kar elde etmek olmaması bu tür işletmelerde hilenin kar amaçlı işletmelerdeki gibi ciddi bir tehdit olmayacağı yanılgısını doğurmaktadır. Benzer şekilde kar amaçsız işletmelerin toplumsal işlevleri ve üstlendikleri rol nedeniyle toplum tarafından bu işletmelere yönelik oluşan güven duygusu sözkonusu yanılgıyı desteklemektedir. Bu anlamda yapılan araştırma ve incelemelerde daha çok kar amaçlı işletmeler üzerine odaklanılması ise kar amaçsız işletmelerdeki hile riskini ve tehditini arttırarak bu işletmeleri hileye açık hale getirmektedir. Bu makalede kar amaçsız işletmelerde hile olgusu, hile riski, hilenin boyutu ve hile kayıpları irdelenerek kar amaçsız işletmelerde hile ve hile denetiminin önemi değerlendirilecektirPublication Open Access Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algısının Marka Vefasına Etkisinde Marka Aşkının Aracılık Rolü(ACC Publishing, 2024) ANIK, EMİNE; Tığlı, EmineGünümüzde bilgi teknolojilerinin yaygınlaşması ve markalar arası rekabet bilgi odaklı ve sürekli değişen bir tüketici profilinin ortaya çıkmasına yol açmıştır. Yeni tüketiciler değişen beklentileriyle, marka tercihlerinde somut değerlere ek olarak soyut değerleri de önemsemeye başlamışlardır. Markalar da tüketicilerin beklentilerini karşılayarak olumlu desteklerini alabilmek ve sürdülebilir, güçlü ilişkiler kurmak için toplum yararına olan faaliyetlere yönelmişlerdir. Literatürde kurumsal sosyal sorumluluk kavramı olarak karşılaşılan bu faaliyetlerin pazarlama stratejisi olarak kullanılmaya başlandığı söylenebilir. İlgili literatür incelendiğinde kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin tüketici marka ilişkilerinde kritik bir rol oynadığı ve tüketicilerin markalara karşı bilişsel, davranışsal ve duygusal tepkilerini olumlu yönde etkilediği görülmektedir. Bu bağlamda, bu çalışma kurumsal sosyal sorumluluk algısının, yeni bir kavram olarak literatürde yerini alan marka vefasına etkisini ve bu etkide marka aşkının aracılık rolünü ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada e-ticaret markalarından alışveriş yapan 509 nihai tüketiciden toplanan veriler Smart PLS programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda kurumsal sosyal sorumluluk algısının marka vefası üzerinde anlamlı olarak etkili olduğu ve bu ilişkide marka aşkının kısmi aracılık rolü olduğu belirlenmiştir.Publication Embargo Pazarlama Maliyetlerinin Yönetiminde Hedef Maliyetleme Yönteminin Değerlendirilmesi(2018-01-18) Bircan, Gözde; 261927Hedef maliyetleme yöntemi, klasik maliyet yönetimi yaklaşımlarının yetersizliklerinin karşılanması amacıyla geliştirilen modern maliyet yönetimi yaklaşımlarından biridir. Hedef maliyetleme yöntemi, pazarlama maliyetleriyle üretim maliyetlerinin yakın ilişki içerisinde olduğu, pazarın dinamiklerini dikkate alarak geliştirilen pazara dayalı ve pazar odaklı bir maliyet yönetim sistemidir. Ağırlıklı olarak Japon şirketleri tarafından kullanılmaktadır. Modern maliyet yönetimi yaklaşımlarından hedef maliyetleme yöntemi ile birlikte üretim maliyetlerinin belirlenmesinde pazarlama maliyetlerinin önemi artmış ve üretim maliyetlerinin kontrol ve yönetimi öncelikle pazarlama maliyetlerinin kontrol ve yönetimi ile başlayan bir süreç haline dönüşmüştür. Çalışmamızda hedef maliyetleme yönteminin pazarlama maliyetleriyle olan ilişkisinden hareketle pazarlama maliyetlerinin yönetiminde hedef maliyetleme yönteminin gerekliliği değerlendirilmiş ve önemi üzerinde durulmuştur.Publication Metadata only Sağlık Sektöründe Marka Sadakati: Vakıf Üniversitesi Öğrencilerinin Marka Sadakati Üzerine Bir Uygulama(2018-10) Gedikçi Fener, TuğbaTüketici ile marka arasında güçlü bir bağ kurmak markanın varlığını sürdürebilmesinde kritik bir roloynamaktadır. Bu nedenle; tüketicilerin bir markayı düzenli olarak satın almak için gösterdikleri bilinçli veya bilinçsiz niyet veya davranışlar, daha önceden satın alıp denedikleri bir markayı satın almayı sürdürme eğilimleri ya da belirli bir süre içinde bir ürün kategorisi içinde yer alan bir ya da daha çok markaya karşı takındıkları olumlu tutum ve davranış tepkisi olarak tanımlanabilen marka sadakati; basit bir "tekrar eden satın alma davranışı"nın çok ötesinde bir anlam ifade etmektedir. Rakip isletmelerin uyguladıkları iskonto ve indirimlerden, reklam kampanyalarından ve bunun. gibi tutundurma çabalarından etkilenmeyen, satın alma için kesin istek gösteren ve yeni ürün arayışına girmeyen tüketicilerin sadık (bağımlı) müşteri olarak değerlendirildiği bir ortamda bu konudaki çeşitli araştırmalara göre, marka bağımlısı tüketicilerin işletme için bağımlı olmayanlardan dokuz kat daha karlı olduğu belirtilmektedir. Bu nedenle müşterileri bağımlı müşterilere dönüştürmenin isletmeler için olmazsa olmaz olduğu sonucuna varılabilir. Marka sadakati en fazla gençler ve eğitim düzeyi yüksek tüketici kitleleri arasında görülmektedir. Bu nedenle; araştırmanın evrenini, bir işletmenin marka yaratmadaki başarı ya da başarısızlığını gösteren en önemli müşteri gruplarından biri olan "üniversite gençleri" oluşturmaktadır. Bu çalışmada; vakıf üniversitesi öğrencilerinin sağlık sektöründe faaliyet gösteren markalardaki tercihlerini ve marka sadakatierini ölçmeye yönelik bir uygulama yapılacaktır.