Now showing items 403-422 of 762

    • LEED sertifika sistemleri ve Türkiye'deki uygulamalarının değerlendirilmesi 

      Çelik, Kübra (İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Mimarlık Anabilim Dalı, 2016-01)
      Dünyada doğal kaynakların bilinçsizce kullanılması, küresel ısınma ve iklim değişikliklerinin yarattığı olumsuz etkilerin küresel bir tehdit haline gelmesi, son yıllarda "sürdürülebilir kalkınma" kavramının önemini iyice ...
    • Limited şirketlerde müdürlerin görev ve sorumlulukları (TTK ve ETTK karşılaştırmalı olarak) 

      Koylu, Samet (İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Özel Hukuk Anabilim Dalı / Özel Hukuk Bilim Dalı, 2015-06)
      Limited şirket bir sermaye şirketidir. Limited şirket açıklamalarını temsilcileri vasıtasıyla kullanırlar. Limited şirketin yönetim ve temsil görevi müdürler tarafından yerine getirilir. Ülkemizde en fazla tercih edilen ...
    • Linner İntegral Denklemler İçin Bazı Çözüm Yöntemleri 

      Daymaz, Tuğba (İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Bilgisayar Anabilim Dalı, 2018)
      İntegral denklemler bilinmeyen fonksiyonun integral işareti altında yer aldığı lineer veya lineer olmayan denklemlerdir. Bu tip denklemler uygulamalı matematik ve fizik alanlarında sıklıkla kullanılmaktadır. Başlangıç değer ...
    • Liselerde Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi 

      Güler, Erdoğan (2005-12)
      Bu çalısmanın amacı, liselerde öğretmenlerin sınıflarında derslerinigerçeklestirirken karsılastıkları sorunlar; bu sorunlarla basa çıkmanın yolları vesorunlarla karsılasmadan önce yapılması gerekenleri dile getirmektir. ...
    • Loft kavramına farklı bir bakış açısı : Brütalizm 

      Erdemir, Zühal (İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı, 2016-03)
      Loft kavramı ve bu mekânların oluşum koşulları, Brütalizm akımı ve etkilerinin devam etmesine bağlı olarak kaynak araştırması, incelenecek olan örneğin irdelenmesi ve araştırma yöntemlerinden yararlanılarak tez çalışmasının ...
    • Lüks markaların konumlandırılmasında sanat etkinliklerinin kullanılması 

      Kablan Günay, Hava (İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalı, 2015-01)
      Tüketicilerin hava, su, yiyecek ve barınma gibi biyolojik gereksinimlerinden sonra, sonradan edinilmiş gereksinimleri gelmektedir. Bu gereksinimlerin arasında bir kültüre dahil olma ile ortaya çıkan psikolojik ihtiyaçlar ...
    • Main problems and prospective solutions for turkish small and medium sized (SME) construction companies specialized on the real estate sector 

      Göksel, Gökmen (2007-09)
      Bu çalısmada, Türkiye ekonomisinde oldukça önemli bir yere sahip olan insaat sektörünün, Küçük ve Orta ölçekli firmalar bazında yasadığı sıkıntılar ve bu sıkıntılara karsı alınabilecek çözüm önerileri incelenmistir. ?stihdam ...
    • Makine öğrenme yöntemleri yardımıyla tüketim istatistiklerine göre talep tahmini 

      Atalay, Muratcan (İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı, 2013-09)
      Elektrik enerjisi, doğası gereği büyük ölçeklerde depolanabilir değildir. Bu sebepten ihtiyaca uygun şekilde anlık üretilmelidir. Üretimin güvenilir bir şekilde sürdürülebilmesinde planlama önemli rol oynamaktadır. ...
    • Makine Öğrenmesi Yöntemleriyle Gerçek Olmayan Tüketici Yorumlarının Tespiti 

      Güldan, Suat (İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı, 2014-07)
      Çevrimiçi hizmetlerin gelişmesi ve e-ticaretin yaygınlaşması sonucu, firmalar arası rekabet giderek artmıştır. Bu bağlamda ürün yorumları, satın alıcıların kararlarını şekillendiren önemli bir faktör olarak ortaya çıkmıştır. ...
    • Maliyet tahmin modeli 

      Şahin, Murat (İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2002)
      Yeni yapılacak projelerin maliyetlerinin hesaplanması zor ve zahmetli bir iştir. Bu hesaplamalar bir çok değişkene bağlıdır. Bu değişkeler, dünyadaki ve ülke içindeki gelişmelerden direk olarak etkilenmektedir. Güçlü bir ...
    • Mangadan animeye: Japonya'nın "yumuşak güç" silahlarından biri olarak "Sen to Chihiro No Kamikakushi" filminde "tüketim nesnesi" sunumu: Otomobil örneği 

      Sarban, Serpil (İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Tasarımı Anabilim Dalı, 2011-12)
      Bu çalışma genel anlamda Japon grafik romanı "manga" ve mangadan beslenen Japon animasyon sineması "anime" üzerinedir. Çalışma manga ve animeyi Japon toplumunun sahip olduğu en etkili "yumuşak güç" silahlarından ikisi ...
    • Marka farkındalığı yaratma sürecinde sanal ortamın etkisi: Advergaming 

      Tarhan, Güzin (İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Dinler Tarihi Anabilim Dalı, 2009-02)
      Günümüzde üretim kültürünün yerini tüketim kültürünün, ürün kültürünün yerini marka ve imge kültürünün aldıgı bir gerçektir. Farkındalık yaratmak, olumlu bir imge yaratmak, itibar saglamak, yeni bir imge yaratmak ya da ...
    • Marka hukukunda karıştırma tehlikesi 

      Küçükali, Canan (İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Özel Hukuk Anabilim Dalı, 2008)
      Bu tez çalısmasında marka hukukunda karıstırma tehlikesi ele alınmıstır. Konuyla iliskili olan Fikri ve Sınai mülkiyet hukukunun dayanagı Türk hukuk mevzuatı; uluslararası anlasmalar, özellikle 40/94 sayılı AB Topluluk ...
    • Marka iletişimi bağlamında marka kimliği yaratımı ve marka çağrışımları: Türk aile işletmeleri uygulama örneği 

      Alpkaya, Şennur (İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalı, 2015)
      Yüksek Lisans Tezi çalışması olarak ele aldığımız, Marka İletişimi Bağlamında Marka Kimliği Yaratımı Ve Marka Çağrışımları: Türk Aile İşletmeleri Uygulama Örneği konulu bu çalışmada, aile bireylerinin yönetim araçlarında ...
    • Marka konumlandırılması ve Arçelik örneği 

      Ersoy Özdemir, Esra (İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Tasarımı Anabilim Dalı, 2006)
    • Marka Özvarlığı ve Reklam İlişkisi 

      Ürgüp, Mehmet (İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Tasarımı Anabilim Dalı, 2012-08)
      Çok sayıda ürünün birbirine benzemesi ve gelişen teknolojiyle kısa sürede benzer ürünlerin rakipler tarafından pazara sunulabilmesi markalar arasındaki rekabeti artırmıştır. Tüketicilerin seçeneklerinin çoğalmasıyla birlikte ...
    • Marka yönetimi; örnek Leica fotoğraf makinesi 

      Ilıcak, Şükran Güzin (İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı, 2007)
    • Markaların ulusal düzlemde yaratılması, korunması süreci ve örnek uygulamalar 

      Gümüş, Sema (İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalı, 2014-05)
      Küreselleşmeye bağlı olarak uluslar arası ticaret ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte sınai mülkiyet kavramının hem ulusal hem de uluslararası platformda gelişmesine ve korunmasına büyük önem verilmiştir. Üretim, dağıtım ...
    • Matematik Öğretmenlerinin Algıladıkları Okul İklimi ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişki 

      Köksal, Serkan (İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı, 2018)
      Bu araştırmanın amacı, İstanbul'un merkez ilçesi olan Sultangazi'de matematik öğretmenlerinin algıladıkları okul iklimi ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın evreni, 2017–2018 eğitim-öğretim ...
    • Mecmua-i eş'âr [AEMnz 635] (Metin-inceleme) 

      Hayat, İlker (İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı / Türk Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı, 2016-12)
      Klasik Türk edebiyatı içinde önemli bir yeri olan şiir mecmuaları günümüz araştırmacılarına önemli bir kaynak oluşturmaktadır. Derleyicisinin yanında dönemin de edebi zevkini yansıtan bu mecmualar sosyokültürel veriler ...