Now showing items 302-321 of 647

    • Kentsel Mekan Organizasyonundaki Farklılıkların Fraktal Analiz Yöntemi İle Değerlendirilmesi 

      Kaya, H. Serdar; Bölen, Fulin (İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2006-12)
      Kentler planli ve zaman içinde kendiliginden gelisim olmak üzere iki farkli evrim süreci izleyebilmektedir. Bu iki sürecin fiziksel çevreye yansimasi farkli mekansalorganizasyonlarin olusumu seklinde olmaktadir. Bu ...
    • Kentsel Siluetin Çeşitlilik Açısından Değerlendirilmesinde Entropi Yaklaşımı 

      Bostancı, Seda H.; Ocakçı, Mehmet; Şeker, Serhat (İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2006-07)
      Kent formunu anlamak için, kentsel siuetler temel referans noktalarıdır. Kentsel formun değişimi, özellikle kıyı siluetinde net bir şekilde gözlemlenebilir. Kentsel siluetin değişimi ve estetiğinde, görsel çeşitlilik önemli ...
    • Kinoks İzleyiciden Yeni İzleyiciye 

      Gündeş, Simten (İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2004-04)
      Sinema kinoks izleyiciden bu yana doğrudan yada dolaylı yada gizil biçimde anlamı/niyeti eyletendir. Bu bağlamda sırayla izleyen, gözlemleyen, algılayan ve sanal bedeniyle filmin içine giren ‘’yeni izleyici’’dir artık.
    • Kişilerarası İletişimde Uzam (Mekan) Dilinde " Öteki" Kavramı 

      Zeybek, Işıl (İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2005-01)
      Yaşamımızın her anini çevreleyen imge (imaj) olgusu kendini her alanda etkin bir biçimde göstermektedir. Bu bağlamda, olumlu imge yaratımı söz konusu olduğunda üzerinde çok da fazla durulmayan uzam dili önemli bir işlev ...
    • Kişiselleştirilmiş Bir Akıllı Ulaşım Bilgilendirme Sistem Önerisi 

      Güzelci, Orkan Zeynel (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2015-10)
      Nowadays, with technological developments and the popularization of mobile communication devices Advanced Traveler Information Systems become more popular for people who are traveling in the city. When Advanced Traveler ...
    • Konut Binaları için Maliyet içinde Önemli Paya Sahip Yapım İşlemleri ile Maliyet Hesabı 

      Bostancıoğlu, Esra (İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2002-04)
      Ülkemizde genellikle kullanılan maliyet hesaplama yöntemi yapım birimlerine dayalı maliyet hesaplama yöntemidir. ( Keşif yöntemi ) Bu yöntem, çok fazla işlemi kapsadığı ve zaman alıcı olduğu için ; bu yöntemi kullanarak, ...
    • Kurumsal Kimlik Çalışmaları: Beko Örneği 

      Atam, Ali Asker (The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2014-04)
      Günümüzde bulunan bütün marka/kurumların tek amacı nihai tüketicide olumlu bir algı oluşturmak ve bu algıyı sürekli pekiştirmektir. Bunun en önemli faktörü ise iyi araştırmalar sonucunda oluşturulmuş bir kurumsal kimliktir. ...
    • Kurumsal Kimlik Tasarımı Bağlamında Web Tasarımının Dijitalleşme Sürecinde Kimlik Sorunsalı Ve Sürdürülebilirlilik 

      Akdağ, Dide (The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2012-04)
      The visual element of the Internet, which can distribute message to the mass, web design, at the end of the interaction it created on the receptive mass should be suitable to the aim and the style of the institution. ...
    • Kuzey Kıbrıs'daki Üniversitelerde Sürdürülen Sanat Eğitiminin Çıkmazları ve III. Kültür-Sanat Kurultayı'na Yansımaları 

      Günalp-Salman, Özlem (İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2006-10)
      Çağımızda bilimsel ve teknolojik gelişmeler sonucu özellikle görsel iletişim araçlarının çeşitliliği aslında görsel imgelerle dolu bir kaostan başka bir şey değildir. Sanat artık; geleneksel yaklaşımların ve anlayışın ...
    • Kübist Kolajlar 

      Oskay, Alev (İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2003-03)
      Gelenekselin dışında farklı malzemelerin sanata girişi XX. yüzyılın tümünü etkileyecek bir süreci başlatmış, bu harekette de kolajlar önemli bir araç oluşturmuştur. Gerçek nesne kullanımı, sıradanlıkları ile yüzyıl boyunca ...
    • Küçük Gezegen Örtmelerinin Gözlenmesi 

      Uluç, Kadir (İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2005-11)
      Küçük Gezegenin çapının doğrudan ölçülebildiği tek yöntem, yıldız örtülmesi yöntemidir. Yıldız örtümesinin gözlenebilmesi için öncelikle, Küçük Gezegenin, örtülmenin olacağı yıldızın önünden geçiş zamanının tespit edilmesi ...
    • Kült Marka Leica Fotoğraf Makinesinin Marka Konumlandırması 

      Güz Gündeş, Nüket; Ilıcak, Ş. Güzin (İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007-06)
      Tüm dünyada ‘kült marka’ olarak bilinen Leica fotoğraf makinesinin marka konumlandırılmasındaki başarısının incelenmesi, amaçlanmıştır. Mitos (söylence) olma sürecinde markanın nasıl konumlandığı, bu konumlama alanının ...
    • Kültür Endüstrisi Kavramı Çerçevesinde Medya Ürünleri: Eleştirel Yaklaşım 

      Kara, Tolga (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2014-01)
      Considerations of media products sometimes assume that media share similar economic and business characteristics and that media are no different from other products and services. They express the view that no more ...
    • Kültürel Alanda Reklam Ve İletişim Stratejisi 

      Kılanç, Ruken Özgül (The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2012-07)
      The media, which offers limitless possibilities, represents the interlocking cultural environment of our day; television series, advertisements, competitions, virtual platforms present at the same time all around the ...
    • Kültürlerarası İletişim ve Öteki Kavramının Günümüz Dünyasında Yeri ve Önemi 

      Tanrıbilir-Özgül, Ruşen; Şen, Erdal (İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2005-01)
      Günümüzde sosyal bilimler alanında hazırlanan tüm tezlerin, projelerin, ödevlerin giriş bölümlerine egemen olan hızlı değişim ve farklı tanımları her dalda ayrı yapılan ancak adına tek küreselleşme denilen olgunun tüm dünya ...
    • Kültürlerarası İletişim, Budunmerkezcilik ve Öteki 

      Er, Seher (İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2005-01)
      "Kültürlerarası İletişim, Budunmerkezcilik ve Öteki" başlıklı çalışmada, "budunmerkezcilik" bakış açısıyla "kültürel görelilik" bakış açısının karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Başka bir anlatımla ele alınan örnek olaylar ...
    • Küresel Markalar, Yerellik Ve Kültürel Göstergeler 

      Deneçli, Ceyda (The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2013-01)
      The cultural values that have influence on the consumers’ brand or product perceptions differ from country to country. The global brands also develop local strategies by using the countrys’ cultural signs in which they ...
    • Küreselleşen Dünyanın Bunalımı: Çokkültürlülük 

      Tekinalp, Şermin (İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2005-01)
      Çokkültürlülük, kimlik ve ötekilik gelişmiş bati ülkelerinin masasında çözüm bekleyen en önemli sorunlardan biri olarak görülebilir. Kapitalist dünyanın zenginliği ve gücü artar, zenginlere fakirler arasında uçurum büyürken, ...
    • Küreselleşme Kavramı Ve Küreselleşmeye Yönelik Yaklaşımlar 

      Kürkçü - Dumanlı, Duygu (The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2013-04)
      The globalization is a notion which explains the very latest enhancements. Nonetheless it is not possible to reach to a concensus about the outcomes of globalization. In this study, we tried to explain notion of ...