Search
Now showing items 1-10 of 37
Sürdürülebilir anaokulları: okul öncesi eğitim kurumlarının değerlendirilmesiSustainable preschools: an evaluation of early childhood education institutions
(2016)
Okul öncesi eğitim kurumlarının niteliği kurumun fiziksel özellikleri, kurumda uygulanan program ve
okulun içinde bulunduğu çevre tarafından belirlenmektedir. Mevcut araştırmada okul öncesi eğitim
kurumlarının sürdürülebilir ...
An Examination of Turkish preschool curriculum’s effect on children’s concept acquisition
(Elsevier, 2012)
The aim of this study is to examine the effect of Turkish preschool curriculum on children’s concept acquisition. The research
was carried out assessing children on three occasions, on September 2008, January 2009, and ...
Examining the Effects of the Montessori Approach on Children’s Concept AcquisitionMontessori Yaklaşımın Çocukların Kavram Edinimi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
(2014)
: The main purpose of this research is to examine the effect of Montessori education approach on
4-6-year-old children’s concept acquisition such as school readiness, direction/position, self/social awareness,
texture/material, ...
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Değerlendirilmesi: KKTC ÖrneğiAn Evaluation of Preschool Teachers’ Clasroom Manangement Skills: TRNC Sample
(2016-09)
Araştırmanın temel amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan okul öncesi
öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin demografik değişkenlere göre incelenmesidir.
Araştırma betimsel yöntem benimsenmiş ve ...
Erken çocukluk eğitimi için sürdürülebilir kalkınma: Türkiye kökenli yayınlara yönelik bir değerlendirmeSustainable development for early childhood education: A review of publications in Turkey
(2017-04)
Erken çocukluk döneminde gelişimin hızlı olması, birçok yeterliliğin bu dönemde edinilmesi ve bu yeterliliklerin kalıcı olması
açısından yaşamın en önemli yılları olarak kabul edilmektedir. Bu yıllarda sunulan eğitim için ...
Çocuklar ve Kitaplar: Piaget’nin Oyun Kuramına Göre Bir Değerlendirme
(2017)
Çocuk, yaşama hazırlanma sürecinin her aşamasında çeşitli eğitsel uyarıcılarla karşı karşıya
gelmektedir. Çocuklara yönelik hazırlanan resimli hikâye kitaplarının da bu eğitsel uyarıcılar arasında
kabul edildiği ...
Çocuk katılımı farkındalık ölçeği (ÇKFÖ): Ölçek geliştirme, güvenirlik ve geçerlik çalışmasıChild participation awareness scale (CPAS): Scale development, reliability and validity study
(2017-10-02)
Bu çalışmanın amacı, çocuk gelişimi ve okul öncesi öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerin çocuk hakları
bağlamında katılım hakkı ile ilgili görüşlerini belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. İlk olarak literatür ...