Browsing Sanat ve Tasarım Fakültesi / Faculty of Art and Design by Title
Now showing items 61-80 of 167
-
İletişimde piktogram kullanımının önemi ve bedensel engelli piktogramına ilişkin uygulamalar
(Es Yayınları, 2013)İnsan hakları konusunda gerçekleşen gelişmeler İkinci Dünya Savaşı sonrası uygarlığın gelişimiyle başlamış, takip eden süreçte engellilerin fark edilebilmesine yönelik; ekonomik, sosyal, politik ve kültürel çalışmalar ... -
İnternet Mucizesi Olarak Yaşam Alanı Bulan Sanal Benliklerin Önlenemez Yükselişi
(Anahtar Yayınları, 2012) -
İnternetin Siyasal İletişim ve Siyasal Sistemler Üzerinde Etkisi
(2019-02)İnternet ve internet tabanlı bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler, geleneksel medya dolayımıyla gerçekleşen iletişim düzeninde değişimlere yol açmıştır. Önceki iletişim düzeninde pasif bir içerik tüketicisi ... -
İstanbul Sanat Müzeleri Ve Sosyal- Medya: Twitter Örneği
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2013-10)Türkiye’de çağdaş sanat müzeleri son on yıllık zaman dilimi içerisinde kurulmuş ve sosyal yaşamda etkinleşmeye başlamıştır. Bu süreç, bir sosyal medya platformu olan twitter’ın doğuşuyla da örtüşmektedir. Müzelerin ... -
Kadın rollerinin televizyon dizilerinde yer alma biçimlerine ilişkin bir karşılaştırma: Paramparça ve medcezir örneği
(2019)Bu çalışmanın amacı, kadına toplum tarafından atfedilen kadınlık rollerinin, diziler üzerinden yeniden üretilmesinin örneklerini incelemek ve medyanın kadınlarla ilgili cinsiyetçi stereotipler sunduğunu ve patriarkal ... -
Kant’a Karşı Kant İçin: Fichte’nin Hayalgücü Felsefesi
(2018-10)Alman idealizminin önemli filozofları arasında yer alan Johann Gottlieb Fichte, Immanuel Kant’ın çalışmalarından fazlasıyla etkilenmiş ve kendi felsefesini Kantçı bir felsefe olarak ilan etmiştir. Ancak Fichte, Kant’ın ... -
Kavram ve Kuramlarıyla Marshall Mcluhan’a Bakış: Günümüzün Egemen Medya Araçları Ekseninde Bir Değerlendirme
(2019-01)Bireysel toplumda bir kitle düşünürü, McLuhan, tipografik teknolojinin batı toplumlarındaki düşünsel değişimi nasıl etkilediğini tanımlamaya çalışmıştır. “Elektronik medya” olarak tanımlanan kavramın çıkış noktasını ... -
Kayıp Otoban Filminde Çizgisel Olmayan Kurgu Yaklaşımı ve Rüya İlişkisi
(2019-07)İnsan, zihni zamanla gelişen, düşünce yapısı değişen, giderek beklentiler karşısında olgunlaşan bir varlıktır. Sinema da insan yapımıdır. Bu nedenle, zaman içerisinde mevcut anlatım biçiminde/dilinde değişimler oluşabilmektedir. ... -
Kentte Sinema Salonlarının Evrimi: İzmit Örneği
(JOURNAL OF SOCIAL AND HUMANITIES SCIENCES RESEARCH, 2017)Kentler de tıpkı insanlar gibi yaşamaktadır. Kentler nasıl yapısal bağlamda var olduğu coğrafyaya uyum sağlıyorsa, aynı şekilde yaşadığı çağa da uyum sağlamaktadır. Bu bağlamda düşünüldüğünde çalışmanın konusu, sinema ... -
Kişilerarası İletişimde Uzam (Mekan) Dilinde " Öteki" Kavramı
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2005-01)Yaşamımızın her anini çevreleyen imge (imaj) olgusu kendini her alanda etkin bir biçimde göstermektedir. Bu bağlamda, olumlu imge yaratımı söz konusu olduğunda üzerinde çok da fazla durulmayan uzam dili önemli bir işlev ... -
Kitle kültürü örneği olarak çarşı grubu
(Köprü Kitapları, 2014)Özgürlük, zorlama yokluğudur ve kendisinden kurtulduğumuz ne kadar çok sayıda zorlama varsa o kadar çok sayıda özgürlük, serbestlik olacaktır. Fizikte serbest düşüş yapan bir cisimden söz edilirken; siyasette hükümetin ... -
Kurumsal İletişimin İtibar Yönetimine Katkısı
(2014-05) -
Kurumsal Kimlik Tasarımı Bağlamında Web Tasarımının Dijitalleşme Sürecinde Kimlik Sorunsalı Ve Sürdürülebilirlilik
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2012-04)The visual element of the Internet, which can distribute message to the mass, web design, at the end of the interaction it created on the receptive mass should be suitable to the aim and the style of the institution. ... -
Küreselleşme Ve Küresel Markalaşma: Yerellik Ve Kültürel Göstergeler Bağlamında Pringles Örneği
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2013-04)It is no argument that the world has become an increasingly interactive place. This is an obvious result of globalization. In direct parallel to this, different brands have adapted their advertising strategies wherein ... -
Küreselleşme Ve Yerellik Bağlamında Günümüz Türk Sineması
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2013-04)The Art of Cinema, which has a past of more than a century long, is frequently discussed in terms of globalization and localization. Cinema started in Europe (France) but became a worldwide phenomenon due to the US ... -
Leadership in Crisis Management: Separation of Leadership and Executive Concepts
(Elsevier Science Bv, Sara Burgerhartstraat 25, Po Box 211, 1000 AE Amsterdam, Netherlands, 2015-05-30)Crisis is the truth of today's fast paced business world. Rapid organizational change, changing economic conditions, problems of personnel, unexpected technological changes and political effects cause instability on today's ... -
Locality Transmission Of Global Luxury Brands: Chanel No:5 Perfume Commercial And Interculturality
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2013-10)Tüketicilerin doymak bilmeyen marka merakını, tatmin olmayan duygularını ve sürekli lüks tutkularını besleyen birçok reklam filmi bulunmaktadır. Elbette, konu lüks olunca bu reklam filmlerinin içinde, parfüm reklamlarının ...