Publication:
Karakter Tasarımlarının Görsel Etki Ögesi Bağlamında İncelenmesi

dc.contributor.authorKARAALİOĞLU, SEVİM
dc.contributor.authorSayın, Zülfükar
dc.date.accessioned2023-03-31T07:30:26Z
dc.date.available2023-03-31T07:30:26Z
dc.date.issued2022
dc.description.abstractKarakter tasarımları canlandırma sineması, çizgi roman, grafik roman, animasyon, reklam, kitap resimleme, maskot, oyun grafikleri, oyuncak vb. birçok görsel alanda karşılaşılan önemli grafik tasarım uygulamalarındandır. Dolayısıyla tasarlanan karakterlerin nitelikli, özgün, akılda kalıcı, hedef kitleyi etkileyici ve yansıttığı içerikle uyumlu görsel göstergeler olması çokça önemlidir. Karakter geliştirme çalışmalarında, tasarlanan karakterin renkleri, anatomik özellikleri, jestleri, mimikleri, giysileri, onu etrafındakilerden ayıran karakteristik nitelikleri vb. özellikler tasarımın ayırt edici olması için dikkate alınması gereken etki sağlayıcı ögeler ve ilkelerdir. Görsel iletişim tasarımının önemli ilkelerinden ve ögelerinden biri olan “etki”, özellikle karakter tasarımlarında ifadeyi güçlendirmek ve ayırt edici kılmak amacıyla başvurulan temel yönlendiricilerden biridir. İzleyici ve/veya alımlayıcı kitleler üzerinde akılda kalıcı etkiler (impact) uyandırmak için karakterlerin öne çıkan özelliklerinden hareketle dikkat çekecek görsel etkiler “efekt”ler uygulamak çokça önemlidir. Nitel araştırma yöntemleri ile hazırlanan bu çalışmada, görsel karakter uygulamalarının grafik tasarım ilke ve ögelerinden “etki” bağlamında irdelenmesi, sorunların belirlenmesi ve söz konusu sorunların çözümü için öneriler geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Dolayısıyla, grafik karakter geliştirme sürecinde önemli bir yeri olan görsel etki ilkesi ve ögesinin kullanımı izleğinde; konu tanımlanarak önemi ortaya konmakta, uygulanmış karakterlerden hareketle tasarım ve uygulamada karşılaşılan biçim-içerik ilişkisine dayalı betimsel sorunlar belirlenmekte, belirlenen sorunların nedenleri irdelenerek çözümü için önerilerde bulunulmaktadır. İrdelenen karakterler çeşitli canlandırma sineması betimgeleri (figürleri) ve kavram tasarımlarından oluşmaktadır. Yapılan irdelemeler; “semantik”, “sentaktik” ve “pragmatik”gibi göstergebilimsel yaklaşımlardan hareketle, uygulanmış karakter betimgelerindeki görsel etki uygulamalarına yönelik olarak gerçekleştirilmektedir.tr
dc.identifier12
dc.identifier.citationKaraalioğlu, S. & Sayın, Z. (2022). Karakter Tasarımlarının Görsel Etki Ögesi Bağlamında İncelenmesi. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 12 (3), 856-869.
dc.identifier.eissn2146-5193
dc.identifier.trdizin522813
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7456/11203100/020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/8415
dc.language.isotr
dc.publisherDeniz Yengin
dc.relation.journalThe Turkish Online Journal of Design, Art and Communication
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKarakter Tasarımı
dc.subjectEtki
dc.subjectGörsel Etki
dc.subjectGörsel Gösterge
dc.subjectGörsel İletişim
dc.subjectGrafik Tasarım
dc.titleKarakter Tasarımlarının Görsel Etki Ögesi Bağlamında İncelenmesitr
dc.title.alternativeInvestigation of Character Designs in Context of Visual Impact Itemen
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.indexed.attrdizin
local.journal.endpage869
local.journal.issue3
local.journal.startpage856
relation.isAuthorOfPublication2574f9d7-d81e-4b63-a460-72ea5b0eb823
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery2574f9d7-d81e-4b63-a460-72ea5b0eb823

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Tam Metin/Full Text
Size:
33.2 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: