Publication: Mekanikleşen Birey: Arçelik Örneğinin R.Barthes’a Göre Çözümlemesi
Loading...
Date
2012-01
Authors
Yengin - Ataman, Didem
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication
Abstract
Günümüz toplumunda teknolojinin insan hayatındaki öneminin giderek artması yaşamı
kolaylaştıran etkilerinin yanı sıra bireyleri durağanlaştıran, farklılaştıklarına inandırılırken tek
tipleştirilen bir düzen içerisine sokulduklarının da farkına varmalarını engellemeketedir.
Teknolojinin sahip olduğu sürekli yenilik büyüsü ,bireyleri içerisine sokuldukları tüketim ve tek
tipleşmeden bir haber etmektedir. Sürekli yeniliğin sürekli tüketim mantığı, reklamlar aracılığıyla
gerçekleştirilen empozizasyonla bireylere tükettikçe mutlu olacakları ve farklılaşacakları
mesajları ile gerçekleştirilirken özünde kapitalist sistemin denetçileri tarafından da kontrol altına
alınmaktadırlar. Bu bağlamda, günümüz toplumunda teknolojik gelişmelerin etkilerinin markalar
tarafından reklamlar aracılığıyla ne şekilde gerçekleştirilmekte olduğu ve tek tipleştirilen bireyin
sürekli tüketim mantığı içerisinde nasıl aynılaştırıldığı görsel ve dilesel göstergelerle
değerlendirilecektir.Günümüz toplumunda teknolojinin insan hayatındaki öneminin giderek artması yaşamı
kolaylaştıran etkilerinin yanı sıra bireyleri durağanlaştıran, farklılaştıklarına inandırılırken tek
tipleştirilen bir düzen içerisine sokulduklarının da farkına varmalarını engellemeketedir.
Teknolojinin sahip olduğu sürekli yenilik büyüsü ,bireyleri içerisine sokuldukları tüketim ve tek
tipleşmeden bir haber etmektedir. Sürekli yeniliğin sürekli tüketim mantığı, reklamlar aracılığıyla
gerçekleştirilen empozizasyonla bireylere tükettikçe mutlu olacakları ve farklılaşacakları
mesajları ile gerçekleştirilirken özünde kapitalist sistemin denetçileri tarafından da kontrol altına
alınmaktadırlar. Bu bağlamda, günümüz toplumunda teknolojik gelişmelerin etkilerinin markalar
tarafından reklamlar aracılığıyla ne şekilde gerçekleştirilmekte olduğu ve tek tipleştirilen bireyin
sürekli tüketim mantığı içerisinde nasıl aynılaştırıldığı görsel ve dilesel göstergelerle
değerlendirilecektir.
Description
Keywords
Teknoloji, Teknolojikleşme, Tek Boyutlu Teknolojik Birey, Tek Tipleşme, Technology, Tchnological, One-Dimensional Technological Subjects, The Single Stereotype