Publication: Duygu Paylaşımında Davranış Göstergesi Olan “Sarılma-Kucaklaşma” Eyleminin Televizyon Reklamlarında Kullanımı Ve Bir Çözümleme Örneği: “Turkcell Hayat Paylaşınca Güzel” Reklam Filmi
Loading...
Date
2012-01
Authors
Sağıroğlu, Yakup
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication
Abstract
nsan davranışının temelinde yer alan duyguların markalar tarafından hedef kitleye sunulmak
üzere tasarlanan görsel-işitsel iletilerde giderek önem kazandığı görülmektedir. Bu bağlamda
müşteri sadakatinin pazarlama çerçevesinde ele alındığı TV reklamlarında gündelik yaşamdan
karelerin sıkça görülmesi, hedef kitlenin algısını bu yönde etkileme amacı söz konusudur.
Tasarlanan görsel-işitsel öğelerin bütünlüğünün korunması ve oluşturulan anlatının kampanya
amacıyla örtüşmesi çalışmanın çerçevesini belirlemektedir. Bu bağlamda sevgi paylaşımının
sarılma-kucaklaşma eylemi ile gösterildiği “Turkcell’in Hayat Paylaşınca Güzel” reklam
filminin göstergebilimsel yaklaşımla ele alındığı çalışmada dokunma, kucaklaşma ve sarılma
kavramlarına değinerek, paylaşma eyleminin göstergeleri incelenmektedir. Bu çerçevede
anlatı oluşturucularının (kişi, zaman ve uzam) “sevgi paylaşımı” teması ile bütünlüğünün
irdelenmesi gerçekleştirilmektedir. Reklam filminin genel betimlemesinin yapıldığı
çalışmada, teknik özellikler açısından da bütünlüğün korunması çeşitli ölçütlerle ortaya
konması hedeflenmekte, filmdeki olay örgülerinin gösteren-gösterilen ilişkisi çerçevesinde
anlamlandırılmasında oluşacak duygu durumunun üzerinde durulmaktadır.
Description
Keywords
Paylaşma, Kucaklaşma-Sarılma, Müşteri Sadakat, Göstergebilimsel Yaklaşım, Turkcell, Sharing, Hug-hug, Customer Loyalty, Semiotic Approach