Endüstri Mühendisliği Bölümü / Department of Industrial Engineering
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/6819
Browse
Browsing Endüstri Mühendisliği Bölümü / Department of Industrial Engineering by Language "tr"
Now showing 1 - 20 of 41
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Embargo 4. Endüstri Devrimi’nin getireceği yeni liderlik anlayışı(2018-07) Tarhan, İbrahim Ethem; 114926Publication Metadata only 4. Endüstri Devriminin getireceğiyeni Liderlik Anlayışı(2018-06) Tarhan, İbrahim Ethem; 114926Bu çalışmada, 4. Endüstri Devrimi olarak ifade edilen Endüstri 4.0 kavramının liderlik stillerini ne şekilde etkileyeceği konusu üzerinde durulacaktır. Bilindiği üzere Almanya öncülüğünde gelişmiş olan ülkeler özellikle uzak doğu ülkelerinin düşük işçilik maliyetlerinden dolayı birçok sektörlerdeki olası hakimeyetini azaltacağı ve az nitelikli işgücüne bağımlılığı azaltmak amacı ile Dördüncü Sanayi Devrimi’ni 2011 yılında başlatmışlardır. Endüstri 4.0’ın içerisinde yer alan önemli araçların bazıları akıllı fabrikalar, siber-fiziksel sistem, veri analitiği ve nesnelerin incelenmesidir. Özellikle, siber-fıziksel sistem ve akıllı fabrikaların üretimde insan faktörünün rolünü değiştireceği düşünülmektedir. Robotların da içinde bulunduğu birçok makinalar üretim süreçlerine dahil olacaklardır. Otomasyonun devreye girmesiyle üretimdeki insan faktörünün rolü değişmiştir. Sözü geçen bu teknolojik değişimler, beraberinde yönetim ve liderlik kavramlarını da değiştirecektir. Dünya genelinde yaygın değişik liderlik stilleri bulunmaktadır. Uygulanmakta olan liderlik modellerinin önde gelenleri etkileşimci, bir başka değişle geleneksel, mükafat ve cezaya dayalı ( transaksiyonel) liderlik ve dönüşümcü (transformasyonel) liderlik modelleridir. Günümüzde örgütsel değişimlerde en çok önerilen liderlik modeli dönüşümcü liderlik modelidir çünkü dönüşümcü liderler çalışanları motive ederek, organizasyonun vizyonu doğrultusunda yönlendirebilir ve güvenlerini artırarak işletmedeki görevlerinin kendi bireysel beklentilerinin üzerine çıkartarak verimi artırmayı başarabilirler. Bu değişime önderlik edenlere dönüştürücü lider denilmektedir. Değişimlerde etkiliği olan dönüşümcü liderlik modelinin 4. Endüstri Devriminin getireceği teknolojik değişikliklerde tek başına uygulandığında yeterli olamayacağı tahmin edilmektedir. Endüstri 4.0 kavramının beraberinde getirdiği marjinal teknolojik değişimleri sadece dönüşümcü liderlik stili ile yönlendirmemiz yeterli olamayacaktır. Bilgiye ve buluşa dayalı (knowledge-innovation based) liderlere ihtiyaç duyulacaktır. Karizmatik, dönüşümcü liderlerin aynı zamanda Elon Musk gibi okuyan, araştıran, kritik düşünebilen, konusunda bilgiye önem veren girişimci liderlerin Endüstri 4.0 kavramınma daha uygun olacağı düşünülmektedir. Bu çalışmada, 4.Endüstri Devrimine en uygun olabilecek liderlik modelleri konusu tartışılacaktır.Publication Metadata only A Hybrid Approach for Fuzzy Clustering and Assembly Line Balancing Problems(2013) Tarhan, İbrahim Ethem; 114926Publication Metadata only Aile İşletmeleri Nereye Koşmalı(2017-03) Tarhan, İbrahim Ethem; 114926Publication Metadata only Arçelik Yetkili Servislerinde Optimizasyon Tabanlı Teknisyen Planlama(2019-06) Çelebi, Ceren; Öcal, Cansu; Kurtoğlu, Gizem; YÜKSEKTEPE, FADİME ÜNEY; 108243Arçelik, 1955 yılında Türkiye'de dayanıklı tüketim malları üreticisi olarak kuruldu. Halen dünya genelinde 32 ülkede 30.000 çalışanı, 18 farklı üretim tesisi ve 34 satış ve pazarlama şirketi bulunmaktadır. Beyaz eşya, tüketici elektroniği, ısıtma-havalandırma ve küçük ev aletleri gibi geniş ürün yelpazesi için, şirketin 145 ülkede birkaç yetkili servisi bulunmaktadır. Türkiye'de hizmet verdiği yetkili servis sayısı 574'tür. Küreselleşen dünyada satış sonrası hizmetler, müşterilerin sürdürülebilirliği sebebiyle firmalar için önemli işlevler arasında yer almaktadır. Ayrıca, teknisyenlerin görevleriyle ilgili becerilerinin de ayarlanması önemlidir. Ancak, Arçelik yetkili servislerinde çalışan teknisyenleri planlanmak için analitik bir çözüm uygulaması bulunmamaktadır. Bazı servisler bazı dönemlerde fazla sayıda teknisyen ile çalışmaktadır. Şu anda, bu servislerin karlılığı, teknisyenlerin verimsiz planlanması nedeniyle daha düşüktür. Bu nedenle, şirket teknisyen planlama sürecini geliştirmek istemektedir. Bu çalışmada, yetkili bir serviste her uzmanlık seviyesindeki teknisyenlerin optimum sayısını belirlemek için analitik bir yaklaşım önerilmiştir. İlk aşamada, Merter yetkili servisine odaklanarak arıza kategorileri, teknisyenlerin uzmanlık düzeyleri, arızaların tamir edilme süreleri, arızaların ortalama tamir süreleri ve ulaşım süreleri şirketten temin edilmiştir. Merter yetkili servisine odaklanarak, her bir arızanın ortalama işlem süresini belirlemek için bir dizi ölçüm yapılmıştır. Alman verileri kullanarak, belirli bir ay için teknisyen planlama problemini çözmek için bir matematiksel model geliştirilmiştir. Sonuç olarak, optimum teknisyen sayısı ve gerekli yetkinlikleri belirlenmiştir. Farklı senaryolar dikkate alınarak, sonuçların duyarlılığı incelenmiştir.Publication Metadata only Dönüşümsel Liderlik İçerik Araştırması(2013) Tarhan, İbrahim Ethem; 114926Publication Metadata only Drone ile Teslimat Rotalaması için Bir Matematiksel Model(2017) Han, Sinem; Özer, Begüm; Alioğlu, Barış; POLAT, ÖZGÜR; AKTİN, AYŞE TÜLİN; 109203Publication Metadata only E-Ticaret Müşteri Davranışını Tahmin Etmek İçin Bir Veri Madenciliği Yaklaşımı(2018-06) Altunan, Büşra; Arslan, Ebru Dilara; Seyis, Merve; YÜKSEKTEPE, FADİME ÜNEY; 1082431841 yılında kurulan Watsons, 11 farklı pazarda 6300'den fazla mağaza ile dünyanın önde gelen güzellik ve kişisel bakım endüstrilerinden biridir.280 Watsons mağazasına ek olarak, online alışveriş de Türk müşterileri için bir alternatiftir. Mevcut eğilimler nedeniyle, birçok müşteri online alışverişi tercih etmektedir. Müşterilerden bazıları, ürünlerini market sepetlerine eklemekte, ancak maalesef, satın almadan web sitesinden ayrılmaktadırlar. Bu durum, e-ticaret perakendecilerinin çoğu için önemli bir soruna neden olmaktadır. Bu projede, web sitesi ziyaretleri sırasında müşterinin davranışını tahmin etmek için bir veri madenciliği yaklaşımı gerçekleştirilecektir. İlk adımda, web sitesi müşterisinin belirli bir gün için demografik ve davranışsal verileri toplanacaktır. İkinci adımda, veriler ön işlemeden geçirilecek ve eksik değerler kontrol edilecektir. Bir müşterinin satın alıp almayacağını öngörmek için önemli özellikler belirledikten sonra, en doğru veri sınıflandırma yöntemi WEKA kullanılarak belirlenecektir. Web sitesini ziyaret eden müşterilerin alışveriş yapıp yapmama konusundaki eğilimini tahmin etmek için bir karar destek sistemi önerilecektir. Sonuç olarak, şirket müşterinin davranışını web sitesine ilk girişinde tahmin etmesine faydalı olacak bir yöntem önerilecektir.Publication Metadata only Ekonomi Dersinin Önemi(NWSA - Social Sciences, 2012-01) Tarhan, İbrahim Ethem; 114926Günümüzde öğretim üyeleri, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesinde branş dersleri olmayan işletme Yönetimi, Ekonomi, Pazarlama Yönetimi ve Mühendislik Ekonomisi gibi derslerin öğrencilere faydası olup olmadığını tartışmaktadırlar. Başka bir deyişle tartışma konusu Bolonga sürecinde yeni ders programlarını hazırlarken bu derslerin zorunlu dersler arasına alınıp alınmamasıdır. Bu çalışmanın amacı mühendis olarak iş hayatına atılacak olan gençlerin gerçek hayatta doğru yatırım kararları verebilmeleri ve başarılı olabilmeleri için yukarıda sözü geçen derslerin branş dersleri kadar faydalı ve önemli olduklarını kanıtlamaya çalışmaktır. Çalışmada işletme Yönetimi, Mühendislik Ekonomisi, Ekonomi, Finansal ve Maliyet Muhasebesi derslerini almış olan inşaat Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği ve Bilgisayar Mühendisliği bölümü öğrencilerine uygulanmış olan AKTS Kredisi (Öğrenci işyükü) belirleme anketi ile ECTS bilgilerini içeren Yönetim Panelinin değerlendirilmesi incelenecektir. Çalışmada sadece ―Ekonomi‖ dersi değerlendirilecektir.Publication Metadata only Hasta ve Hasta Yakınları Tarafından Sağlık Çalışanlarına Karşı Uygulanmakta Olan Şiddet Vakalarının Nedenleri ve Çözüm Önerileri(2019-06) Tarhan, İbrahim Ethem; 114926Ülkemizde her geçen gün hekimlere hastalar tarafından sözlü ve fiziki saldırılar yapılmaktadır. Basında yer alan ölümle ve ağır yaralanmalarla sonuçlanan benzer vakaların artış göstermesi toplumumuzda büyük üzüntülere neden olmaktadır. Bu sosyal problemi iyileştirmek için eğitim sistemimizi yeniden gözden geçirmekte fayda vardır. İlkokul, ortaokul ve lisedeki ders programları ile tıp fakültelerindeki ders programlarına iletişim, insan ilişkileri, davranış bilimi, iş etiği ve hukuk derslerinin devreye sokulması, mevcut olan benzer derslerin sayılarının arttırlması hekim, hasta ilişikilerini olumlu yönde etkileyebilecek, sözü geçen tatsız vakaların azalmasına neden olabilecektir. İkinci önemli husus ise; özellikle kamu sağlık kuruluşlarındaki doktorlara uygulanan çalışma yöntemleridir. Örneğin, hasta randevuları 3 ve 5 dakika kısa süreli aralarla planlanmakta, doktorlar bir günde yüze yakın hastayı muayene etmek zorunda kalmaktadır. Ayrıca, özellikle cerrahların nöbet sürelerinde iki güne yakın bir süre boyunca çalışmalarına devam ettirilmeleri; sağlık hizmetlerinin kalitesini düşürdüğü gibi, cerrahların da çalışma motivasyonlarını olumsuz yönde etkilemektedir. Üçüncü önemli husus ise; hekimlerin ve hastaların sağlık hukuku açısından hakları ve sorumlulukları hakkında yeterli bilgiye sahip olabilmeleri için, hastane yönetimlerinin eğitim programları düzenlemesi ve bu konuyu gündemlerinde en ön sırada tutmaları ile birlikte, sözü geçen iyileştirme çalışmalarının sürekli takibini ve değerlendirmelerini sağlamalıdırlar.Bu çalışmada, ülkemizde sağlık çalışanlarına karşı uygulanmakta olan şiddet vakalarının nedenleri araştırılacak ve çözüm önerileri sunulacaktır.Publication Metadata only Hastane Yeri Seçiminde Küresel Bulanık TOPSIS Yöntemi(2019-06-11) GÜNDOĞDU, FATMA KUTLU; 273471Sezgisel bulanık kümeler (IFS), Pisagor bulanık kümeleri (PFS) ve nötrosofık kümeler (NS) gibi sıradan bulanık kümelerin üç boyutlu uzantıları, uzmanların kararlarını daha bilgilendirici ve açık bir şekilde tanımlamalarını amaçlamaktadır. Diğer bulanık kümelerden bazı temel farklılıklar içeren üç boyutlu küresel bulanık kümelerin (SFS) tanıtımı literatüre kazandırılmıştır (Kutlu Gündoğdu & Kahraman, 2018). Küresel bulanık kümeler (SFS) adı verilen yeni bulanık kümeler, karar vericiler için daha geniş bir tercih alanı sağlar ve karar vericiler, bir kritere göre alternatif hakkındaki kararsızlık derecelerini de üyelik ve üyesizlik derecelerinden bağımsız olarak tanımlayabilirler. Küresel bulanık kümelerin teorik temeli, Pisagor bulanık kümelerin daha geniş alan yaklaşımına ve nötrosofık kümelerin kararsızlığı bağımsız olarak tanımlama varsayımına dayanmaktadır. Küresel bulanık kümeler bu iki yaklaşımı da tek bir teoride bir araya getirir. Aritmetik işlemler ve yığıştırma operatörleri literatürde daha önce verilmiştir. Çok ölçütlü karar verme problemlerinde sıklıkla kullanılan uzaklık ölçümüne dayalı klasik TOPSIS metodu yerine daha geniş bir tercih alanını ve kararsızlık derecelerini de hesaba katan küresel bulanık kümeler temelli TOPSIS (SF-TOPSIS) metodu kullanılacaktır. Bu yöntem küresel bulanık kümeleri literatüre kazandıran kişiler tarafından daha önce önerilmiştir.Bununla birlikte, henüz sağlık sektöründe uygulamaları literatürde yer almamaktadır. Bu çalışmada, küresel bulanık kümeler temelli TOPSIS metodu kullanılarak birden fazla uzman, pek çok ölçüt ve alternatif göz önüne alınarak hastane yer seçimi problemine bir çözüm sunulacaktır.Publication Metadata only Havaalanı Yer Hizmetlerinde Kalite ve Süreç İyileştirme Çalışmaları(2018-06) Şenvar, Özlem; AKBURAK, DİLEK; 275470; 193864Günümüzde hava yolu taşımacılığı ve hava yolunu tercih eden yolcuların sayısı her geçen gün artış göstermektedir. Bu talebi karşılamak için müşteri odaklı olmanın çok önemli olduğu havacılık sektöründe, müşteri beklentilerini en iyi şekilde karşılanması için gelişen teknoloji ve değişen düzenlemeleri göz önünde bulunduran servis süreçlerinin kalitesinin ele alınması gerekmektedir. Hizmet kalitesi farklı yollarla tanımlanmıştır ancak en yaygın kullanılan tanımlardan biri, hizmetin müşteri ihtiyaçlarını ve/veya beklentilerini karşılama derecesidir. Çok sayıda çalışma, hava yolu endüstrisinde hizmet kalitesi sorunlarını ele almaktadır. Bu çalışmada, hizmet kalitesini ölçmek için kullanılan en yaygın metotların detaylı incelenmesi ve karşılaştırılması yapılmaktadır. Bu kapsamda, hava yolu yer hizmetleri süreçlerinin performansını etkileyen faktörlerin incelenmesi ve hizmet kalitesinin ölçülmesinde literatürdeki çalışmaların derlenmesi ve konuyla ilgili yöntemlerin karşılaştırılmalı olarak irdelenmesi ve temel bulguların ve de önerilerin çerçevesinin sunulması çalışmanın temel amaçlarıdır.Publication Metadata only Bir ilaç Firmasında Hammadde Sipariş Miktarının ve Stok Seviyelerinin Optimizasyonu(2019-06) Bodur, Buket; Akman, Gökcan; Sönmez, Rojda Nisa; Altınyar, Aydan; YÜKSEKTEPE, FADİME ÜNEY; 108243Günümüzde küreselleşmeyle birlikte şirketler arasındaki rekabet artmakta olup, ilaç şirketleri artan talep ile daha fazla ürün üretme hedefli koymaya başlamaktadır. Son dönemdeki demografik yapının değişmesi, ortalama yaşam beklentisinin ve yenilikçi teknolojilerin kabulünün artmasına paralel olarak, sağlık ve ilaç harcamaları artmaktadır. Mustafa Nevzat İlaç Sanayii, 1090 personeliyle Türk ilaç sektörünün öncüsü olan modem tesisleri ile makrolid grubu aktif maddeleri ve etodolak ve diğer aktif maddeler gibi bağımsız dört ilaç grubunu üretmektedir. Firmanın yıllar içinde büyümesiyle beraber, mevcut stok kontrolleri, sipariş miktarları, maliyet hesaplamalarında optimizasyon anlamında bazı noktalarda zorluklar yaşamaktadır. Firmanın öncelikli hedefi, yıl içerisinde üretecekleri ürünlerin hammadde siparişlerindeki optimum miktarı belirleyip, stok kontrolünü yaparak bu kısımlardan doğan maliyeti en iyi seviyeye çekmektir. Bu projede, Mustafa Nevzat İlaç Sanayi şirketinin artan talep miktarı ile birlikte hammadde stok seviyesi optimizasyonu nu yaparak şirketin hammadde stok maliyetlerinin düşürülmesi hedeflenmiştir. Bu çalışmada, firma tarafından verilen hammaddeler için geçmiş yıla ait toplam tüketim miktarları, satın almak maliyetleri, sipariş verme maliyetleri ve stok taşıma maliyetleri gibi bilgiler toplanmıştır. Bu veriler kullanılarak, her bir hammadde için Ekonomik Sipariş Miktarı belirlenmiştir. Sonuçlar, geçen yıl firma tarafından uygulanmış olan mevcut durum ile kıyaslanmıştır. Ayrıca, firma yetkililerinin değişen veriler olduğu durumda daha sonraki dönemlerde de kullanabilmesi için Excel tabanlı bir karar destek sistemi geliştirilmiştir.Publication Metadata only Implementation of a Recycling System in PG Turkey Using a Two-Stage Approach for Network Design and Vehicle Routing(2018) Yavaş, Burçay; Keskin, Beril; Kulunçkıran, Duhan; AKTİN, AYŞE TÜLİN; 109203Sustainability has become an inevitable concept for companies in the modem world. Consequently, converting used products to secondary raw materials and incorporating them into the recycling process is becoming important for fast-moving consumer goods (FMCG) companies. These products constitute an indispensable part of our daily lives and have high consumption rates. Procter and Gamble (P&G) is a worldwide FMCG corporation, specialized in different product categories. Sustainability is a crucial component in P&G’s success in this highly competitive sector, and environmental concerns include recycling of materials. This study aims to design a recycling system for P&G’s used product packages, and a pilot study will be implemented in Istanbul’s European side. The two-stage approach will cover network design of recycling bin locations and vehicle routing problem of recycling trucks. The first stage will start with a survey for collecting quantitative data on consumers’ recycling habits. This intends to identify the consumers’ main reasons behind participating in such a recycling activity, and to support the motivation of the study. Analytical Hierarchy Process will be employed to select the primary location types (Migros, CarrefourSA, municipalities, etc.) at which the recycling containers will be placed. Coordinates of location types above a certain priority value will then be input to a clustering model to determine the design of the recycling bin network. The second stage will handle the vehicle routing problem within one of the clusters obtained from stage 1. Its objective is to find routes that minimize total distance travelled while collecting recycled products from container locations. Both stages incorporate mixed-integer linear programming models, which will be solved using GAMS/CPLEX. Finally, scenarios having different recycling rates will be analyzed. It is worthwhile to note that, the proposed methodology can be implemented in all of the clusters, as well as, in the Asian side of Istanbul.Publication Metadata only İnşaat Sektörünün Türkiye Ekonomisindeki Payı ve Önemi(2013) Tarhan, İbrahim Ethem; 114926Publication Metadata only İnşaat Sektörünün Türkiye Ekonomisindeki Yeri ve Önemi(2012) Tarhan, İbrahim Ethem; 114926Publication Metadata only İstanbul’da Drone ile Trafik Kontrolüne Bir Matematiksel Yaklaşım(2018) Baştürk, Ceren; Acar, Elif Nur; Çakır, Ahmet Cemil; Culha, Uğur Deniz; AKTİN, AYŞE TÜLİN; 109203Büyük şehirlerdeki iş ve yaşam olanaklarının çekiciliği, bu şehirlerdeki nüfus yoğunluğunun sürekli artmasına neden olmaktadır. Bu durumdan en fazla etkilenen şehirlerin başında gelen İstanbul’da, yolların kapasiteleri taşıt yoğunluğu karşısında yetersiz kalmakta ve kent içi ulaşım gittikçe zorlaşarak, belirli saatlerde durma noktasına gelmektedir. Kısacası trafik sorunu, İstanbul’da yaşayanların gündelik hayatını olumsuz etkileyen faktörler arasında ilk sıralarda yerini alarak, işgücü ve zaman kaybına yol açmaktadır. Mevcut trafik kontrol sistemleri, kör noktalardaki hız aşımı, kaza gibi vakaları tespit etmede etkin değildir. Polis devriye araçları ise, trafik tıkanıklığı durumunda görevlerini yerine getirmede zorlanmadadırlar. İnsansız hava aracı olan drone’ların yukarıda belirtilen problemlerin çözümüne katkı sağlayacak teknik donanıma sahip olmaları, diğer kullanım alanlarında olduğu gibi, gelecek için ümit vadetmektedir. Bu çalışmada, İstanbul’da trafiğin en yoğun olduğu noktaların minimum sayıda drone ile kontrolünün yapılarak, anlık veri toplanması amaçlanmaktadır. Devriye gezen drone’lar tarafından sisteme aktarılacak veriler sayesinde, karayolunda meydana gelen olumsuz vakaların anında saptanarak hızlı bir şekilde olaya müdahale edilmesi ve tıkanıklık durumlarında hemen yönlendirme yapılması mümkün olabilecektir. Pilot bölge olarak, yoğunluğun en fazla yaşandığı yerlerden olan E-5 ve E-80 karayolları seçilmiştir. Önerilen yöntem iki aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamada, trafiğin en yoğun olduğu yollarda devriye gezecek olan drone’lar için en iyi rotanın bulunması hedeflenmektedir. Bu amaçla, öncelikle harita ve trafik verileri yardımıyla bir yönsüz çizge oluşturulacaktır. Drone ile trafik kontrolü problemi, Yönsüz Çinli Postacı Problemi olarak ele alınacak ve en kısa mesafeli eşleştirme yöntemi kullanılarak çözülecektir. İkinci aşamada ise, ilk aşamada tespit edilen rota boyunca devriye gezecek drone sayısını enküçüklemeyi amaçlayan bir matematiksel model geliştirilecektir. Bu model, GAMS/CPLEX programı yardımıyla çözülecektir. Çalışmanın sonunda, mevcut trafik kontrol sistemi ve drone kullanımı, çeşitli faktörler açısından karşılaştırılacaktır. Bakım maliyetinin daha düşük olması, geniş tarama alanı kapasitesi, anlık veri toplama kabiliyeti ve deprem, sel, vb. doğal afetlerde etkin olarak faaliyet gösterebilmesi gibi özelliklerinin, trafik kontrolünde drone kullanımına avantaj sağlayacağı düşünülmektedir.Publication Metadata only "Kalite Fonksiyon Yayılımı Metodunu Kullanarak Ağız ve Diş Sağlığı Ürünlerinin Kalitesinin İyileştirilmesi ve Pazar Payının Arttırılması"(2018-06) Tarhan, İbrahim Ethem; Vatansever, Furkan; Erdemli, Harun; Çakır, Ulaş Çağrı; 114926Publication Metadata only Kalite Fonksiyonu Göçerimi Yöntemiyle Müşterinin Marka Algısının Arttırılması : Taşınabilir Şarj Cihazları Üreten Bir Firmada Uygulama(2018-06) Gergin, Zeynep; Akbaş, Mert; Yurt, Muhammed Furkan; Aktüre, Alptuğ Ömer; 141772Marka algısı müşterinin markaya dair yargılarını kapsar ve üç alt faktör ile ölçülür. ‘İlişki değeri’ müşterinin markaya bağlanmasına neden olan ölçütleri belirler. ‘Marka değeri’ markanın bilinirliği ve kurumsal etik ile biçimlenir. ‘Algılanan objektif değer’ müşterinin üründen aldığı toplam faydaya değer biçmesidir ve kalite ile ilişkilidir. Böylece kalitenin arttırılması müşteri algısının yükseltilmesine hizmet edecektir. Kalite Fonksiyonu Göçerimi, müşteri beklentilerini teknik özellikler ile ilişkilendirerek, kalitenin beklentiler doğrultusunda iyileştirilmesini sağlayan bir araçtır. KFG uygulamasıyla yapılacak kalite iyileştirmeleri neticesinde marka algısının arttırılması da başarılacaktır. Bu çalışmada taşınabilir şarj cihazları marka algısının arttırılması için KFG uygulaması yapılmıştır. Geliştirilen anket satış elemanları ve tüketicilerden oluşan iki farklı örneklem grubu tarafından cevaplanmıştır. Anket sonuçlarıyla müşteri algısı değerlendirilmiş, KFG matrisi yapılandırılarak analiz edilmiştir. Mevcut müşteri algısının üç alt faktör bazında açılımı ve iyileştirme önerileri firmaya sunulmuştur.Publication Metadata only Kalıtsal Meme Kanseri Tahmini için Bir Karar Destek Sistemi(2016) Kartal, Büşra; Fettahoğlu, Emine; Edalı, Özcan; Akdeniz Ödemiş, Demet; Kılıç, Seda; Şükrüoğlu, Özge; Tuncer, Buğra; Avşar, Mukaddes; Yazıcı, Hülya; YÜKSEKTEPE, FADİME ÜNEY; AKTİN, AYŞE TÜLİN; 108243; 109203; 140724; 1292
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »