Çizgi Film ve Animasyon Bölümü / Department of Cartoon and Animation
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/6826
Browse
Browsing Çizgi Film ve Animasyon Bölümü / Department of Cartoon and Animation by Language "tr"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access Görsel Kültürde Bilgilendirme Tasarımı Ürünleri: Üniversite Kampüsleri(The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2015-10) Karaalioğlu, SevimAraştırmanın konusu üniversite yerleşke alanlarında yer alan bilgilendirme tasarımı ürünlerini kapsamaktadır. Bu araştırmada amaç, kullanıcıların üniversite yerleşkelerinde gitmek istedikleri yere kolaylıkla gidebilmelerini sağlayan bilgilendirme tasarımı ürünlerinin grafik tasarım öğeleri ve iletişim açısından incelenmesidir. Ayrıca bu alanda karşılaşılan sorunların giderilmesine katkı sağlayacaktır. Araştırmanın modeli betimlemeyi amaçlayan tarama modelidir. Verilerin toplanması için kullanıcılara araştırmacı tarafından hazırlanan 21 soruluk bir anket uygulanmıştır. Çalışma grubunu Ankara’da bulunan Atılım Üniversitesi, Bilkent Üniversitesi, Gazi Gölbaşı Yerleşkesi ve Hacettepe Beytepe Yerleşkesi oluşturmaktadır. Bir üniversitede öğretim elemanı, öğrenci, idari personel ve ziyaretçilere 30’ar kişi olmak üzere 120 kişiye ulaşılmıştır. Anket üniversitelerde toplamda 480 kişiye uygulanmıştır. Sonuçların analizi için SPSS programında verilerin yüzde ve frekansları alınmış ve konu hakkında yorum yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda üniversite yerleşke içerisinde var olan eksiklikler saptanmıştır ve nasıl olması gerektiği hakkında önerilerde bulunulmuştur. Yerleşke içerisinde yer alan bilgilendirme tasarımı ürünleri kurumsal kimlik açısından uyumlu olması gerekir. Ayrıca üniversite yerleşke alanlarında bir yerleşke haritasının olması gereklidir. Genel olarak üniversite yerleşkelerinde yer alan yönlendirme tabelalarının yetersiz olduğu saptanmıştır. Kullanıcı görüşleri arasında anlamlı farklılık vakıf üniversiteler (Atılım-Bilkent) lehinedir.Publication Open Access Karakter Tasarımlarının Görsel Etki Ögesi Bağlamında İncelenmesi(Deniz Yengin, 2022) KARAALİOĞLU, SEVİM; Sayın, ZülfükarKarakter tasarımları canlandırma sineması, çizgi roman, grafik roman, animasyon, reklam, kitap resimleme, maskot, oyun grafikleri, oyuncak vb. birçok görsel alanda karşılaşılan önemli grafik tasarım uygulamalarındandır. Dolayısıyla tasarlanan karakterlerin nitelikli, özgün, akılda kalıcı, hedef kitleyi etkileyici ve yansıttığı içerikle uyumlu görsel göstergeler olması çokça önemlidir. Karakter geliştirme çalışmalarında, tasarlanan karakterin renkleri, anatomik özellikleri, jestleri, mimikleri, giysileri, onu etrafındakilerden ayıran karakteristik nitelikleri vb. özellikler tasarımın ayırt edici olması için dikkate alınması gereken etki sağlayıcı ögeler ve ilkelerdir. Görsel iletişim tasarımının önemli ilkelerinden ve ögelerinden biri olan “etki”, özellikle karakter tasarımlarında ifadeyi güçlendirmek ve ayırt edici kılmak amacıyla başvurulan temel yönlendiricilerden biridir. İzleyici ve/veya alımlayıcı kitleler üzerinde akılda kalıcı etkiler (impact) uyandırmak için karakterlerin öne çıkan özelliklerinden hareketle dikkat çekecek görsel etkiler “efekt”ler uygulamak çokça önemlidir. Nitel araştırma yöntemleri ile hazırlanan bu çalışmada, görsel karakter uygulamalarının grafik tasarım ilke ve ögelerinden “etki” bağlamında irdelenmesi, sorunların belirlenmesi ve söz konusu sorunların çözümü için öneriler geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Dolayısıyla, grafik karakter geliştirme sürecinde önemli bir yeri olan görsel etki ilkesi ve ögesinin kullanımı izleğinde; konu tanımlanarak önemi ortaya konmakta, uygulanmış karakterlerden hareketle tasarım ve uygulamada karşılaşılan biçim-içerik ilişkisine dayalı betimsel sorunlar belirlenmekte, belirlenen sorunların nedenleri irdelenerek çözümü için önerilerde bulunulmaktadır. İrdelenen karakterler çeşitli canlandırma sineması betimgeleri (figürleri) ve kavram tasarımlarından oluşmaktadır. Yapılan irdelemeler; “semantik”, “sentaktik” ve “pragmatik”gibi göstergebilimsel yaklaşımlardan hareketle, uygulanmış karakter betimgelerindeki görsel etki uygulamalarına yönelik olarak gerçekleştirilmektedir.Publication Open Access Kurumsal Kimlik Tasarımı Bağlamında Web Tasarımının Dijitalleşme Sürecinde Kimlik Sorunsalı Ve Sürdürülebilirlilik(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2012-04) SATIR, DİDE AKDAĞ; TR107202The visual element of the Internet, which can distribute message to the mass, web design, at the end of the interaction it created on the receptive mass should be suitable to the aim and the style of the institution. Web designer and programmer should produce designs and software unique to the identity of the institution. Web sites that are ready made are far from being authentic and professional. Web sites are prepared in accordance with to the visual satisfaction to the institution that demands it, rather than the inclination of the clients or the visitors using them. This is an extremely wrong attitude. A professional web site should be prepared according to its aim. It should be functional, shouldn’t include unnecessary and improper items. An effective web design interface can be recognized clearly and consistently by the target group. The sustainability of the institutional identity design in the process of digitalization can materialize by protecting the factors that form the resource and values that are unique to the design while using them. The reason of being unqualified is not being able to have a good relation between web design interface design and sustainability in the process of visual identity design. The most important supplementary that forms the web design interface, typeface will be shaped with examples on the need of using it appropriate and in place. As a sample research that different aspects of a design can be detected relational screening model has been adapted. In this study, it is aimed that a new model is submitted to digitalization, with sustainability approach and by protecting the values of web design, which is included in visual identity design that is a part of institutional identity design, as the extension of identity in the Internet environment. With the model that is aimed to be submitted steps to solve to the problems of typography concord and identity towards progression are meant to be taken. It also aims to create an integrity by making the design more qualified and with to increase sensibility by schematic and social responsibility.Publication Metadata only Siberpunk Sinema Anlatılarına Bahtin’in Kavramlarıyla Bakış(2019-10-10) Yalçın, Murat; 284584Bilimkurgu, modem zamanların en ilgi çekici türlerinden olmasının yanında, insanlığın geleceğine dair söylediği teknolojiye dayalı yenilikçi söylemiyle de yığınların beğenisine uygun ürünler üretmeyi sürdürmektedir. Geleceğe yönelik mitler ve hikayeler, insanlığın ortak bilincinde benzer merak ve dürtüler uyandırmaktadır. Bilimkurgunun Sanayi Devrimi’ne bağlı modem tarihçesi, ütopya konulu pek çok devrim öncesi eserde izlerine rastlanacak kadar da kök sahibidir. On dokuzuncu yüzyılın sonlarında edebiyat alanında ortaya çıkan bilimkurgu, sinemaya da erkenden işlemiştir. Bir bakıma birlikte yeşeren iki ayrı oluşumun en belirgin ortak besin kaynağı teknoloji ve edebiyattır. Tarih sahnesine çıktığı ilk yıllarında ucuza erişilebilen kitlesel eğlence aracı olarak görülen sinema, anlatının görüntüde işlevsel olduğunun ayırdma varıldığı anda, edebiyatı yazılı kaynak olarak kullanmaya başlamış ve ilk örneklerinden birinde de bilimkurguyu tür olarak benimsemiştir. Yirminci yüzyılda, özellikle II.Dünya Savaşı sırasında teknolojinin akıl almaz hızda gelişmesine karşın, toplumun yaşam kalitesinin bir o kadar hızlı düşüş gösterdiği gözlenmiştir. 1980’lere gelindiğindeyse, teknolojiye ulaşılabilirliğin halk için kolaylaşmasına karşın, liberal ekonomi politik sistemlerin yaşattığı buhran yeni bir alttürün doğmasına neden olmuştur. Alanında yenilikçi söylemlerde bulunan edebiyat kuramcısı Mihail Bahtin’in ortaya koyduğu kavramlar bu alttürü ele almada oldukça işlevseldir. Bu araştırmanın amacı da bilimkurgu alttürü olan siberpunk sinema yapıtlarının zaman içerisindeki dönüşümlerini Bahtin’in kavramlarıyla ele almaktır. Son dönemlerde yeniden uyarlanan siberpunk filmler, öncülleriyle karşılaştırmaya olanak sağlamaktadır.Publication Open Access The effects of digitalization to environmental graphic design in the context of urban identity: the example of the led billboard(Istanbul Kultur Univ, Atakoy Campus, Bakırkoy, Istanbul, 34156, Turkey, 2015-01) Akdağ Satır, Dide; 107202Cities are the places where changes in all platforms of cultural processes, political life and economical structure in the 21st century are the most intense. With the number of people heading to cities and the corresponding formation of urban space according to the ideological structure of consumer society, the consumption has increased and accordingly changes have begun in advertising and promoting services. In the process of globalization, as a result of digitalisation created by change and formation in technology, it is seen that in the city, which is the base of everything about human, identity, design and visual pollution problems have arisen. One of the elements of this visual pollution during the formation in city is LED boards. In this context, the process and the role of the presence of LED boards is studied argumentatively, with examples in the frame of graphic design, a sensible approach to daily life is aimed to achieve. Having an important place in the life of an urban resident, LED boards with their increasing number is determined to have some problematic figural issues on the colour they include, typography, font characteristics and word space considering their size on the shops and sidings, their positions, and their aggregation, sequence and their evaluation of hierarchal system. Concordantly, some analysis has been performed on pragmatic size of LED boards and some solutions have been intended to put forth. Again, in this part, while different disciplines have been blended, Urban study has been carried out with the graphic design discipline perspective.